Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2022, 08:37

autor: Adrian Werner

Co łączy Władcę Pierścieni i Tigera Woodsa? Kultowy Powrót Króla powstał na silniku do golfa

Kultowe The Lord of the Rings: The Return of the King powstało na silniku serii Tiger Woods PGA Tour. Fakt ten ujawnił producent gry, Glen Schofield, podczas wywiadu promującego jego najnowsze dzieło - The Callisto Protocol.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Do dzisiaj wiele osób ciepło wspomina wydaną w 2003 roku grę The Lord of the Rings: The Return of the King. Był to w końcu rzadki przypadek świetnej adaptacji filmowego przeboju. Fanów tej klasyki zainteresować może informacja, że produkcja powstała na silniku golfowej serii Tiger Woods PGA Tour.

  1. Fakt ten w niedawnym materiale wideo serwisu Wired ujawnił Glen Schofield, który obecnie stoi na czele zespołu odpowiedzialnego za The Callisto Protocol. Wcześniej pracował on przez długi czas w firmie Electronic Arts i był producentem m.in. The Lord of the Rings: The Return of the King.
  2. W trakcie prac nad grą Władca Pierścieni: Powrót Króla twórcy zdali sobie sprawę, że nie mają czasu na opracowanie od podstaw własnego silnika graficznego. Zaczęli więc szukać gotowych technologii wśród innych produkcji EA.
  3. Ostatecznie wybór padł na silnik serii Tiger Woods PGA Tour. Decyzja ta na pierwszy rzut oka może wydawać się absurdalna, ale w rzeczywistości technologia ta świetnie pasowała do The Lord of the Rings: The Return of the King. Twórcy wiedzieli bowiem, że w ich produkcji gracze będą przemierzali długie mapy, a ten sportowy cykl mógł się wtedy pochwalić wielkimi i pełnymi detalami polami golfowymi.

Wybór tego silnika był strzałem w dziesiątkę. Władca Pierścieni: Powrót Króla okazał się wielkim sukcesem, a grafika była jedną z najmocniejszych stron tej produkcji. Gra otrzymała bardzo dobre recenzje; może się pochwalić średnią ocen na poziomie 85% według serwisu Metacritic (w wersji na PS2). Również nasz redaktor wystawił jej notę 8.5/10.

Przypomnijmy, że The Lord of the Rings: The Return of the King zadebiutowało w listopadzie 2003 roku. Gra ukazała się na PC oraz konsole PlayStation 2, Xbox i Nintendo GameCube. W tym samym czasie wypuszczono również zatytułowaną tak samo pozycję na konsolę przenośną Game Boy Advance, ale była to mocno odmienna produkcja, wykonana w 2D.

  1. Władca Pierścieni: Powrót Króla - recenzja gry
  2. Władca Pierścieni: Powrót Króla - poradnik do gry

Władca Pierścieni: Powrót Króla – jak grać komfortowo na współczesnych pecetach za pomocą modów

The Lord of the Rings: The Return of the King to mocno leciwa produkcja, więc nic dziwnego, że nie jest dopasowana do współczesnych pecetów. Na szczęście można to zmienić za pomocą modów.

  1. Resolution Tweak – dodaje wsparcie dla współczesnych wysokich rozdzielczości szerokoekranowych.
  2. Windows 10 Fix – jeśli macie problem z uruchomieniem gry na najnowszych wersjach Windowsa, to ten projekt je rozwiąże w większości przypadków.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej