KOTOR Remake z nowym systemem walki i odświeżonym soundtrackiem
Remake Star Wars: Knights of the Old Republic nie będzie tylko liftingiem graficznym. Radykalne zmiany przejdzie ponoć także system walki.

- System walki w remake’u Star Wars: Knights of the Old Republic przejdzie poważne zmiany.
- Przy jego projektowaniu twórcy ponoć inspirowali się God of War oraz NiOh 2.
- Ponownie nagrany ma zostać oryginalny soundtrack.
O tym, że remake Star Wars: Knights of the Old Republic powstaje, wiemy już od kilku miesięcy. Twórcy z Aspyr Media zapowiedzieli, że zamierzają odświeżyć kultową grę przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnej fabuły. Dowiedzieliśmy się teraz, że lifting najprawdopodobniej nie ograniczy się do oprawy graficznej. Zmiany mają także dotknąć systemu walki.
Informacjami na ten temat podzielił się autor podcastu Defining Duke, który znaleźć możecie w serwisie YouTube. Według anonimowych źródeł system walki w remake’u Star Wars: Knights of the Old Republic miał być projektowany w oparciu o takie gry, jak God of War i NiOh 2. Wygląda więc na to, że deweloperzy zdecydowali się na znaczną zmianę w stosunku do klasycznych turowych starć znanych z oryginału.
Ponadto gracze mają mieć możliwość wyboru spośród kilku trybów rozgrywki. Niestety autor podcastu nie był w stanie zasugerować, jak właściwie miałoby to funkcjonować. Spekulował jednak, że odświeżona wersja KOTOR-a może oferować możliwość dostosowywania gameplaya w sposób znany z Final Fantasy 7 Remake. Gra Square Enix pozwala na rozgrywkę w trybie klasycznym oraz normalnym, czyli odświeżonym w stosunku do oryginału.
To zresztą nie jedyne informacje, jakie usłyszeć możemy w podcaście. Według prowadzącego liftingu dozna także soundtrack autorstwa Jeremy’ego Soule’a. Wszystkie utwory mają zostać nagrane jeszcze raz, by ich jakość pasowała do odświeżonej wersji gry.
Remake Star Wars: Knights of the Old Republic nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Informacja na temat nowego systemu walki wydaje się przy tym bardzo interesująca. Nietrudno bowiem zauważyć, że oryginalne rozwiązanie jest w obecnych realiach zwyczajnie przestarzałe. Dostosowanie gameplaya do współczesnych standardów może przyciągnąć do gry więcej osób.
W tym momencie należy jednak zaznaczyć, że powyższe informacje to jedynie plotki. Autor podcastu wyznał, że pochodzą one od wiarygodnych i wielokrotnie zweryfikowanych źródeł, lecz mimo to należy traktować je z dystansem.

Komentarze czytelników
WolfDale Legend

Uczciwie byłoby zachować stary system i dać alternatywę w postaci nowego. Uwielbiam KOTORa, ale nigdy nie byłem fanem takiego systemu w grach 3D. Zawsze mi się marzyło w tej grze, aby było można walczyć tak jak w Jedi Academy, tego jedynie mi brakowało w tej pięknej przygodzie.
nanakamado Legionista

KotOR był przede wszystkim przyjemnym cRPG. Wszystko wskazuje na to, że chcą go przerobić w remake'u na jakieś smętne aRPG, albo akcyjniaka z elementami RPG.
Czekam, aż w końcu dostaniemy remake Tormenta w wersji otwartego świata ze znajdźkami. Bo do tego epoka remake'ów zmierza.
Alherd Konsul
Na bank coś z systemem walki muszą zrobić, bo on nie ma już dziś racji bytu. Czekam aby zobaczyć jak to będzie wyglądać.
shaggysasquatch Legionista
Miejmy nadzieje, że remake będzie dobrze reprezentował osoby trans, gejów, dałny, kobiety i czarnych. Bez tego nawet na gre nie spojrzę!
Edit: Jeszcze grubi, zapomniałem o nich, przepraszam najmocniej! W ramach rehabilitacji powiem tak: fajnie jakby główna postać była grubą fioletowo-włosą trans-lesbijką o czarnej skórze i opóźnieniu umysłowym.
zanonimizowany668247 Legend
System walki w Kotorze był kompletnie pozbawiony balansu co było naprawione dopiero w sequelu. Dokładne tego, który był niecały rok w produkcji.
Największe wady? Multiklasowość postaci dla ścieżki jedi. Zwłaszcza przy tak śmiesznie niskim levelcap.
Gra była śmiesznie łatwa aż do walki z Darth Malakiem gdzie moja walka z nim wyglądała tak, że uciekając przed nim stawiałem miny na które wpadał. Bez tego ginąłem bardzo łatwo.
Sama gra to oczywiście petarda. Bardzo ładna grafika, fabuła, postaci, mapy i swiat. Ale walka była dnem.
I nie, nie był to ten sam poziom co Dragon Age. Model walki był gruntownie przebudowany. Pozostawiono tylko styl.