Według nieoficjalnych informacji, ChatGPT miał zostać wykorzystany przez firmę ByteDance do szkolenia własnej sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej kluczowa, a wiele firm bierze udział w wyścigu do stworzenia jak najlepszego AI. Jednak nie wszyscy mają działać zgodnie z zasadami. Według informacji opublikowanych przez portal The Verge, chińska firma ByteDance, znana przede wszystkim ze stworzenia niesamowicie popularnej platformy TikTok, miała wykorzystać ChatGPT stworzony przez OpenAI do szkolenia własnej sztucznej inteligencji. Oczywiście takie działanie nie jest zgodne z warunkami użytkowania czatbota.
The Verge miał dotrzeć do dokumentów chińskiego giganta, w których znajdowały się informacje, że firma ByteDance wykorzystywała sztuczną inteligencję ChatGPT do rozwoju własnego czatbota o kryptonimie Project Seed. Co warto zaznaczyć twórcy TikToka mieli wykorzystywać go na wszystkich etapach rozwoju AI.
Kilka godzin po opublikowaniu informacji o możliwym wykorzystaniu przez chińską firmę ChatGPT, OpenAI ogłosił, że do czasu wyjaśnienia omawianej sprawy, konto ByteDance zostaje zablokowane. Należy przy tym wspomnieć, że chiński gigant w większości korzysta z chatbota za pośrednictwem platformy Azure od Microsoftu. Można więc domyślać się, że ByteDance faktycznie wykorzystywało w jakiś sposób ChatGPT niezgodnie z zasadami. Tak całe wydarzenie komentuje rzecznik OpenAI Niko Felix:
Wszyscy klienci API muszą przestrzegać naszych zasad użytkowania, aby mieć pewność, że nasza technologia będzie używana w dobrym celu. Chociaż wykorzystanie naszego API przez ByteDance było minimalne, zawiesiliśmy jego konto na czas dalszego badania tej sprawy. Jeśli odkryjemy, że korzystanie z nich nie jest zgodne z tymi zasadami, poprosimy ich o wprowadzenie niezbędnych zmian lub zamknięcie konta.
Obecnie firma ByteDance nie wypowiedziała się w omawianej sprawie.
1

Autor: Kamil Cuber
Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.