Path of Exile 2 otrzymało nową aktualizację, która wprowadza przede wszystkim opcję zmiany klasy Ascendancy. Usuwa ona również możliwość dzielenia się grą przez posiadaczy konsoli Xbox.
Zgodnie z zapowiedzią z zeszłego tygodnia Grinding Gear Games opublikowało dzisiaj nową aktualizację do gry Path of Exile 2. Wersja 0.2.0f wprowadza całkiem sporo mniejszych i większych zmian, ale przy okazji poirytowała niektórych posiadaczy konsol Xbox Series X/S.
Część z zaimplementowanych nowości została już przez nas opisana w poprzedniej wiadomości, niemniej warto w skrócie przypomnieć najważniejsze z nich.
Pełna lista zmian jest znacznie dłuższa i obejmuje dodatkowo usprawniania potworów, totemów, endgame’u czy niektórych umiejętności. Nie brakuje również wielu usuniętych błędów. Z całością zapoznacie się na stronie Path of Exile.
Najnowsza łatka zablokowała również funkcję udostępniania gier na Xboxie, którą, zdaniem twórców, grupa botów wykorzystywała, aby uzyskać dostęp do PoE 2 za darmo.
W ramach łatki 0.2.0f wdrożonej dzisiaj wprowadziliśmy zmianę, która wymaga, aby Twoje konto miało zakupiony wczesny dostęp, aby móc korzystać z klienta Path of Exile 2 Xbox.
Wprowadziło to nowy błąd, który spowodował, że niektórzy legalni gracze utracili dostęp do PoE 2. Twórcy naprawili już ten problem, a dotknięte konta powinny móc ponownie się zalogować. Nie wszystkim graczom wprowadzona zmiana się jednak spodobała, a już szczególnie tej części, która wydała dodatkowe pieniądze na mikrotransakcje.
Bawię się w PoE2 od premiery dzięki mojemu kumplowi, z którym grałem przez funkcję udostępniania gier. Wróciłem, żeby sprawdzić nową aktualizację i nawet kupiłem kilka tajemniczych skrzyń i zakładek gildii, żeby móc z nim handlować. Podsumowując, włożyłem w grę więcej pieniędzy, niż wynosiła jej rzeczywista cena na początku, a teraz wszystko to poszło na marne, chyba że wydam więcej pieniędzy, żeby zagrać w grę, na którą poświęciłem już setki godzin i dolarów.
Czyli osoby, które nie zakupiły wczesnego dostępu, ale od tego czasu wydały na grę prawie 100 dolarów, nadal nie będą mogły uzyskać do niej dostępu?
Są to jednak pojedyncze przypadki, a większość graczy zdaje się nie mieć z wprowadzoną zmianą problemu i uważa ją za rozsądną.
Więcej:5 lat po premierze Cyberpunk 2077 znów zarabia miliony. To zasługa jednej, ryzykownej decyzji
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).