Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 czerwca 2016, 12:46

autor: Adrian Werner

Klasyczny hack'n'slash Titan Quest trafi na Androida 7 lipca

Firma DotEmu poinformowała, że mobilna wersja klasycznego RPG akcji Titan Quest ukaże się na systemie Android 7 lipca tego roku.

Posiadacze urządzeń z systemem iOS już od ponad miesiąca mogą się cieszyć bardzo udaną mobilną konwersją Titan Quest, czyli klasycznego pecetowego hack'n'slasha z 2006 roku. Już wkrótce do zabawy będą mogli wreszcie dołączyć również użytkownicy Androida, gdyż firma DotEMU właśnie ogłosiła, że gra trafi do dystrybucji w Google Play 7 lipca.

Jest na co czekać, gdyż konwersja na iOS-a okazała się zaskakująco udana. Autorom udało się przenieść grę z PC w stanie prawie nienaruszonym, a do tego opracowali autentycznie dobry dotykowy system sterowania. W dniu premiery były pewne problemy z wydajnością i istniały lekkie niedoróbki interfejsu, ale zostały one szybko naprawione za pomocą patchy.

Titan Quest to kawał dobrego hack'n'slasha. Produkcja wyśmienicie realizuje wszystkie podstawowe elementy gatunku. Mamy potężny świat do zwiedzenia, prosty, ale wciągający system walki, ogrom zadań, dużą różnorodność wrogów oraz rozbudowany system rozwoju bohatera.

Do tego gra zbiera dodatkowe punkty za realia. Zamiast ogranego tolkienowskiego fantasy dostajemy tutaj historyczną starożytność doprawioną elementami fantastycznymi zakładającymi, że mitologie Grecji, Egiptu i Azji opisywały rzeczywiste istoty. Dzięki temu zwiedzane lokacje oraz napotkani wrogowie mocno różnią się od standardów gatunku, co nadaje kampanii wrażenia świeżości.

W porównaniu z pecetowym pierwowzorem zabrakło niestety trybu multiplayer, ale za to kampania pozostała bez zmian. Mamy nadzieję, że rozgrywki wieloosobowe pojawiają się w przyszłych patchach. Warto także uściślić, że mobilne wydanie obejmuje jedynie podstawową wersję Titan Quest, czyli nie zawiera dodatku Immortal Throne. Konwersja cieszy się jednak sporym powodzeniem, więc nie zdziwilibyśmy się, gdyby w przyszłości to rozszerzenie ukazało się w formie płatnego DLC. Na razie gra nie posiada jednak żadnych mikropłatności i ewentualne mobilne Immortal Throne jest jednym wyjątkiem od tej reguły, jaki wydaje się prawdopodobny.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej