iOS 26 zadebiutuje 15 września, przynosząc nowy design „Liquid Glass” i inteligentne funkcje. Wśród nowości znajdą się „Inteligencja wizualna” do wyszukiwania na ekranie, tłumaczenie rozmów na żywo oraz nowa, dedykowana aplikacja do zarządzania grami.
Co prawda Apple już jakiś czas temu zapowiedział premierę iOS 26, ale dopiero na wczorajszej prezentacji iPhone’ów 17 podano dokładną datę, kiedy aktualizacja zagości na smartfonach. Podzielono się także dużą ilością szczegółów dotyczycących nowości.
Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest nowy język projektowania, nazwany „Liquid Glass”. Ma on na celu ujednolicenie wyglądu systemu, aplikacji i urządzeń, nadając im bardziej spójny i nowoczesny charakter. Poza ogólnymi usprawnieniami iOS 26 wprowadza dedykowany interfejs dla pisma Braille'a, który ma znacznie ułatwić korzystanie z iPhone'a osobom niewidomym. Pojawią się także nowe funkcje, mające na celu redukcję objawów choroby lokomocyjnej podczas korzystania z telefonu w ruchu.
Dodatkowo system zyska rozszerzoną ochronę przed tzw. fingerprintingiem w przeglądarce Safari. Jest to technika śledzenia użytkowników na podstawie unikalnej konfiguracji ich urządzenia. Teraz ochrona ta będzie domyślnie włączona dla całego przeglądania, a nie tylko w trybie prywatnym. Aktualizacja to również nowe możliwości dla twórców aplikacji. Otrzymają oni dostęp do nowych interfejsów API, które pozwolą im na głębszą integrację aplikacji z nowymi funkcjami systemu, takimi jak „Inteligencja wizualna” czy elementy designu „Liquid Glass”.
Jeśli chodzi o poszczególne zmiany, które promuje Apple, to mamy:
Kiedy premiera iOS 26? Lista modeli iPhone'ów, które dostaną aktualizację
Oficjalna premiera iOS 26 odbędzie się 15 września. Aktualizację otrzymają modele od iPhone'a SE (2. generacji) i iPhone'a 11 wzwyż, aż po najnowsze modele. Pełna lista wspieranych urządzeń prezentuje się następująco:
Więcej:Samsung wyraźnie w tyle: oto najpopularniejszy smartfon świata
1

Autor: Mateusz Zelek
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.