Karlach dostanie „zakończenie na jakie zasługuje”. Twórcy BG3 wysłuchali błagań graczy
Larian Studios odpowiada na zarzuty o niedopracowanym akcie trzecim i zakończeniu. Wszystko wskazuje na to, że prośby graczy zostaną wysłuchane.
UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DOTYCZĄCE FABUŁY BALDUR’S GATE 3
Od premiery Baldur’s Gate 3 minął już prawie miesiąc. Ze względu na rozmiar gry i jej zawartości do końca udało się dojść tylko części graczy. Ci jednak nie kryli rozczarowania zakończeniem i całym aktem trzecim. Oprócz tego, wielu fanów zwróciło uwagę na to jak dużo z najnowszego Baldura wycięto i jak ta zawartość mogła wpłynąć na ostateczny odbiór gry.
Larian Studios ostatnio wprowadziło do gry pierwszą łatkę, która poprawiła ponad 1000 bugów i wszystko wskazuje na to, że deweloper oprócz dalszego poprawiania błędów, postanowił zająć się również uwagami graczy dotyczącymi fabuły.
Karlach dostanie nowe zakończenie
29 sierpnia na Twitterze Larian Studios pojawił się wpis informujący o najnowszych planach studia względem gry. Twórcy oświadczyli, że w najbliższej przyszłości planują skupić się m.in. na nowym opcjonalnym epilogu związanym z Karlach, poprawie optymalizacji gry, a także pomniejszych zmianach, które mają wpłynąć na komfort rozgrywki. Cały Community Update #24 dostępny jest na Steam, gdzie deweloper dokładnie opisał plan rozwoju gry.
Nie jest tajemnicą, że Karlach bardzo szybko stała się ulubienicą społeczności BG 3. Dlatego też wielu z graczy uznało, że aktualne zakończenie jej wątku jest bardzo nieuczciwe względem postaci. Deweloperzy nie tylko zapowiedzieli zmianę, ale i wprowadzą ją już w nadchodzącym drugim patchu.
Zaczęliśmy rozbudowywać epilogi, a pierwsze tego efekty zobaczycie w aktualizacji 2, dodając nowe opcjonalne zakończenie z Karlach. Jest ogniste, przejmujące i daje jej zakończenie, na jakie zasługuje.
– Larian Studios
Wycięcie zawartości z BG3 było konieczne
Dodatkowo, twórcy odnieśli się do znalezionej przez fanów części gry, która nie trafiła do ostatecznej wersji. Deweloperzy zaznaczają, że nie wszystko co znaleźli gracze zostało wycięte. Część tych elementów od samego początku nie była brana pod uwagę, gdyż mogłyby negatywnie wpłynąć na ogólny odbiór tytułu.
Mówiąc jednak o „usuniętym” Górnym Mieście, twórcy oznajmiają, że od samego początku chcieli aby ta lokacja była epicka i niezwykła, ale decyzja o ograniczeniu jej w grze była ostateczna już od bardzo dawna. To jak potoczyły się losy tego miejsca nie jest spowodowane chęcią szybszego wydania tytułu, ale właśnie dostarczenia graczom solidnej porcji rozrywki w dobrej jakości.
Jesteśmy przekonani, że zawartość Baldur's Gate 3 i jak i samego miasta jest wystarczająca, by przejść grę w ciągu kilku tygodni. Nie oznacza to jednak, że Baldur's Gate 3 nie doczekało się cięć, jak każda gra. Ważne jest, aby wiedzieć, że to, co ostatecznie zostało dostarczone, zostało zaplanowane dawno temu, przede wszystkim po to, aby gra w Baldur's Gate 3 była przyjemna, a nie po to, abyśmy mogli szybko zamknąć prace rozwojowe.
– Larian Studios
Być może twórcy nie zrezygnowali do końca z Górnego Miasta i zobaczymy je kiedyś w formie dodatku lub większej aktualizacji. Póki co Larian Studios nieustannie poprawia jakość gry, by była ona jeszcze lepsza, a przy tym słucha graczy i uwzględnia ich sugestie, co niestety nie zawsze jest spotykane w branży gier.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Różności