Już wkrótce ruszy otwarta beta Perpetuum - gry MMO z mechami w roli głównej
Węgierskie studio Avatar Creations ogłosiło datę startu otwartych beta testów Perpetuum, czyli koncentrującej się na wielkich robotach gry z gatunku MMO.
Węgierskie studio Avatar Creations ogłosiło datę startu otwartych beta testów Perpetuum, czyli koncentrującej się na wielkich robotach gry z gatunku MMO.

Gracze będą mogli wcielić się w pilotów potężnych maszyn już 18 października. Otwarta beta poprzedzona została osiemnastoma miesiącami zamkniętych testów, więc całość jest już całkiem nieźle dopracowana. Zainteresowanym polecamy regularne odwiedzanie oficjalnej strony gry. Na razie nie wiadomo, kiedy swoją premierę będzie mieć pełna wersja, choć na pewno nie nastąpi to prędko, ponieważ autorzy chcą w pełni wykorzystać tę okazję do ulepszenia swojego dzieła i wyłapania wciąż istniejących niedoróbek.
Perpetuum najprościej określić można jako „EVE Online z mechami”. W niedalekiej przyszłości dziwna anomalia otwiera ludziom wrota do innej galaktyki. Możliwe staje się transportowanie na olbrzymie odległości nowych technologii, energii, informacji oraz obiektów o rozmiarach nieprzekraczających kilku atomów. Ze wszystkich nowych odkryć dokonanych w ten sposób najważniejszym jest przypominająca Ziemię planeta, która nazwana zostaje Nia. Na jej powierzchni znajduje się nowe źródło energii, które znacząco przyspieszyłoby rozwój ludzkości. Niestety, planetę zamieszkuje dziwna rasa mechanicznych istot, które nie mają ochoty dzielić się z najeźdźcami. Gracze wcielają się w stacjonujących na Ziemi ludzi, którzy na odległość sterują wielkimi robotami znajdującymi się na planecie Nia. Jest to jedyny sposób interakcji z obcym środowiskiem, gdyż portale nie pozwalają na podróż samym ludziom. Naszym zadaniem jest kolonizacja powierzchni i stworzenie sprawie działającego systemu ekonomicznego, a wszystko to w celu dostarczania Ziemi potrzebnej jej energii. Nie jest to łatwe, gdyż przeszkadzać nam w tym będą zarówno pierwotni mieszkańcy planety, jak i agenci wrogich frakcji.

Podobnie jak w przypadku EVE Online wszyscy gracze bawią się na jednym serwerze i dzięki takiemu rozwiązaniu w bitwach często bierze udział kilka tysięcy robotów. System ekonomiczny gry oparty jest głównie na działaniach samych graczy. To oni wydobywają potrzebne surowce i zdobywają wiedzę potrzebną do rozpoczęcia produkcji na masową skalę. Co więcej, możliwe jest tworzenie prototypów, jak również rozebranie na części cudzych produktów i tym samym zrozumienie sekretów ich budowy. Taki system powoduje również, że większość pieniędzy uzyskujemy przez handel z innymi graczami, a potrzeby społeczności w naturalny sposób kształtują podaż i popyt. Oczywiście gracze o bardziej bojowym nastawieniu mogą zająć się realizacją zleceń polegających na prowadzeniu walk z innymi frakcjami oraz pierwotnymi mieszkańcami planety
Punkty doświadczania gromadzone są automatycznie, nawet gdy nie jesteśmy zalogowani. Co ciekawe, możemy je wydać na rozwój którejkolwiek z przypisanych do naszego konta postaci. Autorzy chwalą się, że Nia to żywy i podlegający dynamicznym przeobrażeniom świat. Działania graczy mają wpływ nie tylko na pozycję obecnych na planecie frakcji, ale również na zmiany kształtu samego terenu, czy też obecności na nim roślinności oraz zabudowań.


Gracze
Steam
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Pan Dzikus Generał

Podoba mi się pomysł. Mechami sterujemy zdalnie z Ziemi wiec jak je coś rozpierniczy budujemy nowego. Nie ma głupiego motywu zamieniania się w duszka i szukania swego ciała by się odrodzić.
zanonimizowany52907 Senator
:o faktycznie, kalka eve.
zanonimizowany23874 Legend
[6]
Z filmikow z YT. Podaj mi linka do nowszych jesli masz takowe. Oczywiscie najnowsze info na oficjalnej stronie tez przeczytalem (FAQ/dev blogs). Tak wiec co jeszcze jest o wszechwiedzacy czego tam nie podano?
http://www.youtube.com/watch?v=R5zhgtxTBWY - not an EVE, honest !
http://www.youtube.com/watch?v=ojm9zn057VI - totally not EVE UI! Widze je po raz pierwszy.
http://www.youtube.com/watch?v=27WA0phc6RE - damn walka wcale nie wyglada jak blobfight w EVE.
filmiki z maja-czerwca wiec chyba troche nowsze niz twoje "sprzed roku". Powiedzialbym ze sprzed 4-5 miesiecy.
EDIT:
i nawet whining pod 3cim filmikiem (komentarze) jest jak w EVE. You blobbed us! No, you blobbed! No, you !
Goomich Konsul
Nie żebym się czepiał, ale do obecnej nieotwartej bety dostałem się już po kilku godzinach od zgłoszenia, wiec nie ma sensu czekanie na 18 października.
[4] Informacje masz sprzed roku chyba.