Darmowy model Lord of the Rings Online sukcesem

Kate Paiz, producentka Lord of the Rings Online, przekonywała na imprezie GDC Online 2010, że studio Turbine podjęło słuszną decyzję odnośnie zmiany modelu finansowego tytułu. Odkąd gra stała się darmowa obroty wzrosły dwukrotnie a gracze założyli milion nowych kont. To druga po Dungeons & Dragons Online produkcja dewelopera, którą uwolniono od abonamentu.

Szymon Liebert

Kate Paiz, producentka Lord of the Rings Online, przekonywała na imprezie GDC Online 2010, że studio Turbine podjęło słuszną decyzję odnośnie zmiany modelu finansowego tytułu. Odkąd gra stała się darmowa obroty wzrosły dwukrotnie a gracze założyli milion nowych kont. To druga po Dungeons & Dragons Online produkcja dewelopera, którą uwolniono od abonamentu.

Od jakiegoś czasu Lord of the Rings Online korzysta z zalet modelu znanego jako “freemium”, a więc łączącego darmową rozgrywkę z płatnymi dodatkami. Paiz powiedziała, że przejście na takie rozwiązanie nie wynikało z kłopotów gry, ale z czystej kalkulacji. Szacunki dewelopera wykazały, że pomysł ma szansę na powodzenie i przyniesie więcej dochodów od abonamentu.

Darmowy model Lord of the Rings Online sukcesem - ilustracja #1

Wpływ zmiany modelu finansowego na stan gry jest znaczy – Kate Paiz podała, że około 20% byłych graczy postanowiło wrócić do zabawy, a na serwerach odnotowano pokaźne wzrosty (300% skok liczby zalogowanych, trzy razy więcej osób online, 400% więcej aktywnych graczy). Sklep wbudowany w grę także cieszy się popularnością – odwiedziło go 53% uczestników.

Wygląda na to, że ekipa z Turbine wyszła na swoje na powyższej zmianie, bo pobudziła ona nie tylko przypływ graczy liczących na darmową zabawę, ale i tych, którzy chcą za nią płacić regularnie (czego dowodzi wzrost zainteresowania abonamentem). Być może w ten sposób deweloper znajdzie miejsca na trudnym rynku MMO i będzie dalej tworzył równie udane produkcje.

The Lord of the Rings Online

The Lord of the Rings Online

PC
po premierze

Data wydania: 24 kwietnia 2007

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.1

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-10-08
16:04

zanonimizowany538322 Konsul

Dzięki za odpowiedź. Od wczoraj grałam w Dungeons and Dragons Online i gra jest rewelacyjna. Mam prawie 2lvl:) Jest trochę trudno, ale daję radę. Może dlatego, że ciągle gram sam (takie MMO dla singli). Nie mogę nikogo znaleźć z kim mógłbym grać. Wszystkie questy wypełniam sam

Komentarz: zanonimizowany538322
2010-10-08
16:47

TobiAlex Legend

robert665 i tu się mylisz. Może tylko taki WoW doi z abonamentu, ale nie gry, które mają po ok. 100.000 graczy. Poczytaj sobie w necie jaki dochód osiągają firmy z mikropłatności. Nie jeden wydaje miesięcznie więcej kasy na jakieś gówienka niż wydawał na abonament.

Mikul1991 może nie potrafisz znaleźć party co? Bo ja jakoś nie mam z tym najmniejszego problemu. Nie wspominając już o kilku dużych polskich gildiach. No ale ciekawe na jakim serwie Ty grasz.

Komentarz: TobiAlex
2010-10-08
17:00

Nolifer Legend

Nolifer

Jak wyjdzie w europie , to pogram sobie :)

Komentarz: Nolifer
2010-10-08
22:39

zanonimizowany748897 Pretorianin

Grałem w to i nie polecam. Wieje nudą są dużo lepsze tytułu. Nawet za darmo jak dla mnie nie warto ;/

Komentarz: zanonimizowany748897
2010-10-10
19:47

Meno1986 Senator

Meno1986

@Kylger chociażby: Rappelz, czy Runes of Magic.

Komentarz: Meno1986

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl