Przed nowym Total War: Warhammer 40.000 trudne zadanie – zapewnić rozmiar starć godny prawdziwego Total Wara. Po obejrzeniu pierwszego zwiastuna niektórzy mają wątpliwości, czy to się udało.
Dzisiejsza prezentacja nowej gry Total War: Warhammer 40.000 wywołała wiele emocji wśród graczy. Stragegia o skali Total Wara osadzona w tym uniwersum powinna być najlepszym jak dotąd zobrazowaniem galaktycznej skali wojny prowadzonej przez Imperatora Ludzkości (oraz pozostałych ras). Czy tak jest w istocie – nie ze wszystkich komentarzy tak wynika.
Trailer prezentuje się bardzo efektownie, a jego ogólny odbiór jest pozytywny. Na graczy mają czekać cztery frakcje – Space Marines, Gwardia Imperialna, Eldarzy i Orkowie. Wirtualny strateg będzie mógł kontrolować swoje siły na wielu płaszczyznach, począwszy od typowo RTS-owej na powierzchni planet, aż po widok całego systemu gwiezdnego.
Pod marką Total War powstało wiele gier strategicznych, które cechowały się przede wszystkim prawdziwie epicką skalą bitew. Jednocześnie w starciu mogła uczestniczyć tak wielka liczba jednostek, jakiej nie widzieliśmy nigdy wcześniej. Warhammer 40K pasuje tutaj jak ulał, a obserowanie licznych zastępów Astra Militarum powinno dać graczom sporo frajdy.
Hm... Ciekawe, czy rozgrywka będzie przypominała Total War. Krótkie fragmenty zdecydowanie wyglądały... inaczej.

Część osób, które obejrzały trailer powątpiewa w skalę starć właściwą dla Total Wara. W pewnym momencie widać mapę lokalnej bitwy na planecie i szczerze mówiąc, bardziej przypomina ona rozmiarem jedną z części Dawn of War (tylko z większymi grupami jednostek). Miejmy nadzieję, że to raczej wyjątek i w grze znajdą się też znacznie większe obszary. Niektórzy wspomniają również o zmianach w interfejsie.
Jestem naprawdę zaskoczony zmianami w interfejsie użytkownika, biorąc pod uwagę, że gra prawdopodobnie pojawi się na konsolach. Wygląda to jak staromodny interfejs w stylu Starcraft. Jednak tradycyjny interfejs Total War z dużymi, masywnymi ikonami banerów wydaje się lepiej sprawdzać w przypadku kontrolerów.
– dawest1
Gra jest na razie we wczesnej wesji, więc wiele rzeczy może ulec zmianie. Aczkolwiek to dziwne, że twórcy nie zachowali UI tradycyjnego dla Total Warów. Zdaniem części graczy brakuje ras wyznawców Chaosu lub Tyranidów. Być może zarezerwowano je na przyszłe DLC?
Wygląda na to, że Total War: Warhammer 40.000 nie będzie kolejnym klonem Total Wara z innymi jednostkami. Zmian względem pierwowzorów wydaje się być znacznie więcej, pamiętajmy jednak, że to wnioski na podstawie tylko jednego zwiastuna. Póki co szczegóły pozostają niewiadomą, nie ujawniono nawet przybliżonej daty premiery.
1

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.