Komu potrzebne magazynki? Prawdziwy piekłonurek poradzi sobie i bez nich!
Czasem nawet kiedy sprawdzimy coś setki tysięcy razy, jakiś wyjątkowo mały i niepozorny detal i tak umknie naszej uwadze. Pozostaje niezauważony i przy odrobinie szczęścia taki będzie już zawsze – chyba, że sprawa dotyczy akurat wieloosobowej strzelanki, w którą codziennie gra oszałamiająca liczba graczy.
Tym razem padło na Helldivers 2. Jeden z użytkowników zauważył, że żaden z widocznych na filmie wprowadzającym do gry żołnierzy nie ma magazynku w swojej broni:
Wywołało to interesującą dyskusję, w której gracze starali się zrozumieć zamysł twórców. Pomysły były różne: od żartobliwych prób powiązania tego rozwiązania z bezpieczeństwem aktorów podczas kręcenia filmu („nie trzeba incydentu podobnego do sprawy Aleca Baldwina na Super Ziemi”, jak to dobitnie ujął jeden z graczy) aż po propagandowy wymiar filmu. Cała sprawa prawdopodobnie przeszłaby bez echa jako nieszkodliwa ciekawostka, gdyby nie fakt, że w dyskusję zaangażował się reżyser gry i rozwiał wszelkie wątpliwości:
Wow! Tego nie da się odzobaczyć. Nie wiem, ile razy sprawdzaliśmy to intro, ale nikt tego nie zauważył – mimo, że mamy kilku specjalistów od militariów w zespole. Fakt, że potrzeba było dwóch lat, by to wyłapać, to szaleństwo. Dobra robota, ale teraz już nigdy tego nie obejrzę :D Poprawka: to wygląda jak najkrótszy z możliwych magazynków.
Okazuje się jednak, że czasem nawet błąd może dodawać uroku. To miła odmiana po wszystkich wybojach, które pokonała gra przez ostatnie miesiące. Mimo problemów, fanom ciągle dopisuje poczucie humoru (z pewnością miał na to wpływ także ostatni, bardzo udany patch) – na tyle, żeby ten nieplanowany manewr stylistyczny paradoksalnie wpisać w propagandowy ton gry.
W końcu, skoro Helldivers 2 jest przepełnione satyrą na militarne klimaty, może superżołnierze po prostu nie potrzebują magazynków, żeby siać postrach? Ostatecznie ich broń to po prostu narzędzie do realizacji chwalebnych misji, kto by się tam przejmował drobiazgami. Robale, strzeżcie się!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.