Internauci odłączają Amazon Echo od prądu, bo odtwarza reklamy nawet z budzikiem

Użytkownicy Amazon Echo Show są o krok od rezygnacji z całej usługi. Wszystko przez natłok reklam, które odtwarzane są nawet wraz z porannym budzikiem.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Komentarze

Internauci odłączają Amazon Echo od prądu, bo odtwarza reklamy nawet z budzikiem, źródło grafiki: Amazon; materiały promocyjne.
Internauci odłączają Amazon Echo od prądu, bo odtwarza reklamy nawet z budzikiem Źródło: Amazon; materiały promocyjne.

Amazon Echo Show to inteligentne urządzenia domowe z wyświetlaczami dotykowymi, co pozwala na ich obsługę nie tylko głosowo za pomocą Alexy. Część użytkowników ma jednak powoli dość korzystania z tych urządzeń, a powodem jest niedawna aktualizacja oprogramowania i związane z nią bardzo agresywne reklamy, które negatywnie wpływają na obsługę sprzętu.

Ludzie odłączają Amazon Echo Show od prądu, bo mają dość reklam

W sieci od kilku tygodni pojawiają się doniesienia dotyczące rosnącej liczby reklam w urządzeniach Amazon Echo Show. Nie da się ich wyłączyć, co sprawdziła redakcja ArsTechnica, a rzecznik prasowy Amazona określił reklamy jako metodę korzystną dla użytkownika, ponieważ pomaga ona „odkrywać nowe treści”:

Reklamy są niewielką częścią doświadczenia i pomagają klientom odkrywać nowe treści oraz produkty, którymi mogą się zainteresować. Jeśli klient nie lubi sugestii, może przewinąć do kolejnej karty na ekranie lub przekazać informację zwrotną, naciskając ikonę informacji lub dotykając ekranu.

Amazon nie skomentował jednak, czy zwiększył liczbę nadawanych reklam, a właśnie tego mają doświadczać użytkownicy. Niektórzy już zaczęli odłączać inteligentne urządzenia od prądu, co zrobił użytkownik Reddita o pseudonimie Reasonable_Hat_9985. W swoim wpisie zdradził on, że jego Amazon Echo Show 5 jest już odłączone od zasilania, ponieważ budzik stał się „irytującym blokiem reklamowym”.

Internauta nie jest jedynym, który doświadczył reklam w trakcie porannego wstawania. Niecały miesiąc temu użytkownik PlentyApprehensive44 napisał, że drugi dzień z rzędu po alarmie budzika od razu odtwarzana jest muzyka wraz z reklamami, przy czym materiały promocyjne puszczane są na maksymalnej głośności. Z prawdopodobnie najbardziej skrajnym przypadkiem zetknął się Javajax1, ponieważ według jego relacji po dodaniu przedmiotu do koszyka lub wydaniu polecenia włączenia światła, Amazon Echo Show zaczyna odtwarzać nieprzerwanie reklamy przez minutę i z maksymalną głośnością.

Podobno reklamy można zatrzymać głosowo, ale Javajax1 odpowiedział, że są one odtwarzane tak głośno, iż urządzenie go nie słyszy, gdy próbuje wydać polecenie ich pominięcia. Doprowadza to do sytuacji, w której internauci wzajemnie polecają sobie rezygnację z inteligentnych systemów Amazon Alexa i przejście na coś, co będzie mniej nasycone reklamami.

Użytkownicy w Polsce nie mają takiego problemu, ponieważ Amazon oficjalnie nie sprzedaje u nas urządzeń Echo Show. Do kupienia są jedynie głośniki Echo Dot, a te, przynajmniej obecnie, nie odtwarzają reklam w taki sposób, jak robią to ich odpowiedniki z wyświetlaczem.

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Gry Wiedźmin były inspiracją dla showrunnerki serialu Netflixa, ale dopiero w 4. sezonie była w stanie to wykorzystać

Następny
Gry Wiedźmin były inspiracją dla showrunnerki serialu Netflixa, ale dopiero w 4. sezonie była w stanie to wykorzystać

Za 2 tygodnie do kin trafi kontynuacja jednego z największych hitów Crunchyrolla. Kolejne anime rusza na podbój wielkich ekranów po sukcesie Demon Slayera

Poprzedni
Za 2 tygodnie do kin trafi kontynuacja jednego z największych hitów Crunchyrolla. Kolejne anime rusza na podbój wielkich ekranów po sukcesie Demon Slayera

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl