Posiadacze PlayStation 4, PlayStation 3 i PlayStation Vity mogą zobaczyć swoje podsumowania minionego roku. Firma Sony Interactive Entertainment pozwala sprawdzić między innymi liczbę godzin spędzonych przy konsoli, a także przekonać się, przy grach z którego gatunku bawiliśmy się najdłużej.
Firma Sony Interactive Entertainment udostępniła posiadaczom konsol PlayStation (a dokładnie – PS3, PS4 i PS Vity) rozbudowane podsumowanie minionych dwunastu miesięcy. Co ciekawe, w oparciu o pozyskane dane każdy może zdobyć specjalny tytuł, który uprawnia go do odbioru nagród w postaci dynamicznego motywu oraz jednego z siedmiu tematycznych awatarów odzwierciedlających jego osiągnięcia.

Nim przejdziemy do omówienia tytułów, przyjrzyjmy się z bliska owemu podsumowaniu. Na pierwszym miejscu znalazła się lista trzech produkcji, którym w 2019 roku poświęciliśmy najwięcej czasu, a także licznik wszystkich ogranych przez nas pozycji. Dalej możemy przekonać się o tym, jaki gatunek gier wideo był naszym ulubionym, natomiast nieco niżej czeka na nas licznik wszystkich godzin spędzonych przy konsoli, z wyszczególnieniem czasu spędzonego na samotnej zabawie, w trybie multiplayer, z goglami PlayStation VR na głowie oraz najdłuższego „posiedzenia”. Warto zaznaczyć, że dane dotyczące czasu spędzonego przy konsoli należy traktować z dużym przymrużeniem oka – niektórym graczom wyświetlają się bowiem wyniki mniej lub bardziej „oderwane od rzeczywistości”. Dla wielu osób, a zwłaszcza łowców trofeów, smakowitym kąskiem będzie kolejna pozycja, czyli licznik „pucharów” zdobytych w 2019 roku. Podsumowanie wieńczy natomiast liczba gier pobranych z PlayStation Plus i gra, w której trybie multiplayer spędziliśmy najwięcej godzin.
Co zaś tyczy się wspomnianych na wstępie tytułów – ich lista prezentuje się następująco:

Należy zaznaczyć, że poprawne wyniki w podsumowaniu otrzymają gracze, którzy pomiędzy 1 stycznia a 10 grudnia 2019 spędzili na PlayStation minimum dziesięć godzin. Poza tym trzeba pamiętać o tym, że chcąc, by prezentowane w nim informacje pokrywały się z rzeczywistością, należało w ustawieniach konsoli zezwolić na „pozyskiwanie dodatkowych danych” przez firmę Sony Interactive Entertainment.
19

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.