„Widzisz je tylko raz” - to RPG akcji generuje nowe otwarte światy przy każdym rozpoczęciu rozgrywki

Na Steamie niebawem pojawi się ciekawa propozycja dla entuzjastów roguelike’ów i gier akcji. Hyper Light Breaker to niezależna produkcja, która generuje nowe otwarte światy przy każdym rozpoczęciu gry.

Michał Ciężadlik

„Widzisz je tylko raz” - to RPG akcji generuje nowe otwarte światy przy każdym rozpoczęciu rozgrywki, źródło grafiki: Heart Machine.
„Widzisz je tylko raz” - to RPG akcji generuje nowe otwarte światy przy każdym rozpoczęciu rozgrywki Źródło: Heart Machine.

W tym roku we Wczesnym Dostępie na Steamie pojawi się Hyper Light Breaker, będący kontynuacją RPG-a akcji z 2016 r. Hyper Light Drifter. Gry ma łączyć tylko wspólne uniwersum, nie fabuła – znajomość poprzedniczki nie będzie wymagana.

Jak to bywa w przypadku wielu roguelike’ów, także tutaj będziemy mieć do czynienia z proceduralnie generowanym światem. Jednak ten znacznie będzie różnić się od pozostałych.

Nowy świat za każdym razem

W opublikowanym jakiś czas temu na Steamie blogu deweloperskim studia Heart Machine, twórcy wyjaśnili, jak przebiegał proces rozwoju Hyper Light Breaker i co czyni tę grę wyjątkową.

W produkcji znajdziemy otwartą mapę z różnorodnymi biomami. Początkowo twórcy planowali liniową progresję, lecz porzucili ten pomysł na rzecz płynnego przechodzenia między biomami, które za każdym razem zmieniają się, ilekroć podejdziemy do gry na nowo. Czym to różni się od klasycznych proceduralnie generowanych światów? Twórcy spieszą z odpowiedzią:

Ta zmiana [w procesie tworzenia gry – dop. red.] daje nam:

  • wysoce zróżnicowane punkty charakterystyczne w skali globalnej, co poskutkuje zupełnie nowymi biomami do zbadania, zamiast tylko wariacjami tych samych środowisk;
  • możliwość generowania dynamicznych, globalnych części składowych świata, które wpływają na cały gameplay, a nie tylko na aspekty specyficzne dla danego etapu lub biomu, co ma skutkować dostępem do mnóstwa ciekawych mechanik;
  • prawdziwie otwarty świat generowany proceduralnie z biomami płynnie przechodzącymi jeden w drugi na tej samej mapie.

Dzięki temu po rozpoczęciu zabawy od nowa za każdym razem gracze mają dostać bardziej zróżnicowaną mapę, zamiast lokacji pozornie różnych, ale składających się z tych samych klocków, tylko inaczej ułożonych.

W Hyper Light Breaker będzie można bawić się w trybie sieciowej kooperacji. Nie jest znana jeszcze data ani pełnej premiery, ani debiutu we Wczesnym Dostępie. Tego ostatniego można spodziewać się jeszcze w tym roku.

Hyper Light Breaker

Hyper Light Breaker

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 14 stycznia 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
6.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Michał Ciężadlik

Autor: Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

Ta wzmianka o GTA 6 podekscytowała fanów gangsterskiej serii [Aktualizacja]

Następny
Ta wzmianka o GTA 6 podekscytowała fanów gangsterskiej serii [Aktualizacja]

Ta drobna zmiana w Diablo 4 może Wam umilić lub zepsuć zabawę

Poprzedni
Ta drobna zmiana w Diablo 4 może Wam umilić lub zepsuć zabawę

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl