Twórcy ze studia Io-Interactive przedstawili zawartość gry Hitman w dniu premiery, a także plany rozszerzania jej o kolejne aktualizacje. Podali również ceny poszczególnych elementów tytułu oraz datę jego premiery.
Michał Kułakowski
Aktualizacja: Studio IO Interactive podało też dokładną datę premiery nowego Hitmana - gra pojawi się 11 marca 2016 roku.
Tydzień temu dowiedzieliśmy się, że premiera gry Hitman została przesunięta na marzec przyszłego roku. Twórcy obiecali, że poświęca ten czas na dopracowanie produkcji i odpowiednie przetestowanie jej funkcji. Dziś deweloperzy z IO Interactive podzielili się informacjami o zawartości gry w dniu jej debiutu. Jak się okazuje, nadal nie zrezygnowali oni z planów jej stopniowego popremierowego rozszerzania. Co więcej, zaproponowali fanom schemat sprzedaży tytułu, który nie jest specjalnie przyjazny dla konsumentów.
Podsumujmy więc pomysły IO Interactive. W marcu gra trafi na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4 w ograniczonej formie, o której wiedzieliśmy już od dłuższego czasu. Ta wersja zawierać będzie jedynie trzy sandboksowe mapy, 6 głównych misji w kampanii oraz dodatkowe tryby zabawy. Premierowa okrojona edycja Hitmana kosztować ma 34,99 dolarów (ok. 133 zł). W przeciągu kolejnych trzech miesięcy twórcy chcą regularnie wydawać aktualizacje poszerzające tytuł o nowe lokacje i dalszą brakującą część kampanii. Wszystkie update'y kupimy w pakiecie za 29,99 dolarów (ok. 114 zł). W sumie za grę zapłacimy więc prawie 65 dolarów (ok. 247 zł).
Oczywiście gracze mają też możliwość zakupienia podstawki jak i aktualizacji w pre-orderze za standardowe 59,99 dolarów (ok. 230 zł). Decydując się jednak na ten ruch kupujemy w ciemno rozszerzenia, bez gwarancji co do ich jakości, wielkości, a także terminowości ukazania się. Jedynym dodatkowym bonusem dla osób płacących z góry za całą grę będzie dostęp do beta-testów, w których wezmą udział posiadacze komputerów PC oraz PlayStation 4, a także „oszczędność” 5 dolarów za komplet – gra + aktualizacje.
Widać wyraźnie, że producenci Hitmana próbują wykorzystać biznesowy model podobny do programu Early Access ze Steama. O ile ma on sens w przypadku małych niezależnych studiów deweloperskich, podobne rozwiązania nie powinny mieć swojego miejsca w segmencie wysokobudżetowych gier wspieranych przez potężnych wydawców, od których gracze oczekują innych standardów i gotowego pełnoprawnego produktu w dniu premiery. Obecnie najlepszym rozwiązaniem dla fanów Agenta 47 jest chyba poczekanie do czerwca, aż twórcy udostępnią wszystkie elementy tytułu.
GRYOnline
Gracze
Steam
0