Half-Life Alyx – 3 gameplaye ukazują odmienne systemy ruchu

Do sieci trafił zestaw gameplayów z Half-Life: Alyx. Prezentują one różne fragmenty kampanii oraz pokazują w akcji alternatywne systemy poruszania się zawarte w najnowszej grze studia Valve.

Adrian Werner

Half-Life Alyx – 3 gameplaye ukazują odmienne systemy ruchu - ilustracja #1
Do uniwersum Half-Life powrócimy za trzy tygodnie.
Systemy ruchu zawarte w grze:
  1. Blink: teleportacja.
  2. Shift: ruch z prostą animacją ukazującą drogę do wskazanej lokacji.
  3. Continuous: płynny ruch w oparciu o położenie głowy lub ręki gracza (do wyboru).

Studio Valve wypuściło trzy nowe gameplaye z Half-Life: Alyx, czyli nowej odsłony klasycznej serii opracowanej wyłącznie z myślą o technologii VR. Filmiki dają dobre pojęcie o tym, co zaoferuje produkcja pod względem rozgrywki.

Szczególnie ciekawym aspektem tych materiałów jest to, że każdy z nich ukazuje inny mechanizm poruszania się. W pierwszym przypomina on teleportowanie się na krótkie dystanse. Jest to mało realistyczne rozwiązanie, ale dobrze sprawdza się w akcji nawet w przypadku osób, u których wirtualna rzeczywistość wywołuje zawroty głowy. Z tego powodu jest to często wykorzystywana metoda przez twórców specjalizujących się w VR.

Drugi gameplay pokazuje płynny system poruszania się, w stylu tych z klasycznych gier FPS. Trzeci można opisać jako hybrydę dwóch poprzednich rozwiązań. W nim gracz będzie wskazywał gdzie ma się udać jego postać, ale dotarcie na miejsce zostanie ukazane w formie animacji, a nie błyskawicznej teleportacji.

Wszystkie trzy filmiki ukazują również odmienne fragmenty kampanii, więc warto obejrzeć każdy z nich, nawet jeśli nie interesują Was różnice w mechanikach ruchu. Gameplaye pokazują m.in. walkę, imponujący system interakcji z otoczeniem oraz rozwiązywanie zagadek. Odrębny materiał z rozgrywką został udostępniony przez serwis IGN i stanowi on bardziej rozbudowaną wersję sekcji pokazanej w pierwszym filmiku Valve. Dodatkowo pozwala on zobaczyć przełączanie między różnymi systemami poruszania się.

Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx zmierza wyłącznie na pecety. Gra będzie wymagała posiadania gogli VR i wspierane będą urządzenia Valve Index, HTC Vive oraz Oculus Rift. Premiera zaplanowana została na 23 marca tego roku.

Half-Life: Alyx nie zaoferuje polskiej wersji językowej. Warto dodać, że na razie twórcy udostępnili wyłącznie minimalne wymagania sprzętowe, więc nadal nie wiemy, jaki pecet będzie potrzebny, aby wycisnąć z gry wszystko, co ma do zaoferowania.

  1. Oficjalna strona gry
Half-Life: Alyx

Half-Life: Alyx

PC
po premierze

Data wydania: 23 marca 2020

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

8.7

Gracze

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

80

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-03-04
21:18

WolfDale Legend

WolfDale

Gaben mimo Steama nadal bardzo Cię lubię i liczę na to, że to jest czasowy tytuł na wyłączność VR. Życzę również sukcesu i po jego odniesieniu mam nadzieję, że nie zapomnisz o takich "biedakach" jak ja który nie przepada za VR i dasz przeżyć historię również w tradycyjnej formie.

Komentarz: WolfDale
2020-03-05
10:52

Matihias Centurion

To wygląda jak jakaś nowa formuła starusieńkich celowniczków, z Raymanem jako głównym bohaterem. Nie widzę tu nic ciekawego.

Komentarz: Matihias
2020-03-05
14:03

Marder Senator

Marder

Extra to wygląda i ten specyficzny klimat. Mimo tego nadal żałuję że nie będzie wersji bez VR. Kupować tak drogi sprzęt dla jednej gry i potem się modlić żeby nie mieć problemów z zawrotami to lekkie przegięcie.

Komentarz: Marder
2020-03-05
14:40

Septi Senator

Septi
😐

Powini zrobic jakieś stoisko z VR'em żeby ludzie mogli sobie spróbować z czym to sie je.Niestety wiele osób wchodzi na YT,patrzy na gre i myśli sobie że to właśnie VR.Okulary trzeba założyć,zagrać żeby poczuć imersje i głębie,żeby doznać tego uczucia że jest sie w grze.Mi sie wydaje że firmy które produkują okulary mało robią żeby go promować.Tak jak pisałem powinny być stanowiska VR gdzie można przetestować samemu i poczuć z czym to sie je bo filmiki promocyjne nie oddają ani troche czym jest VR.

Komentarz: Septi
2020-03-05
16:10

Septi Senator

Septi

Problem w tym że to co grasz za pomocą myszki i klawiatury patrząc w monitor nie oddaje tego jak grasz w gre na okularach.Zakładasz okulary na głowe,rozglądasz sie i widzisz świat gry w koło siebie.Jesteś centralnie w grze.Nieda sie tego opisać trzeba założyć okulary i zagrać.

Komentarz: Septi

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl