Do sieci trafił zestaw gameplayów z Half-Life: Alyx. Prezentują one różne fragmenty kampanii oraz pokazują w akcji alternatywne systemy poruszania się zawarte w najnowszej grze studia Valve.

Studio Valve wypuściło trzy nowe gameplaye z Half-Life: Alyx, czyli nowej odsłony klasycznej serii opracowanej wyłącznie z myślą o technologii VR. Filmiki dają dobre pojęcie o tym, co zaoferuje produkcja pod względem rozgrywki.
Szczególnie ciekawym aspektem tych materiałów jest to, że każdy z nich ukazuje inny mechanizm poruszania się. W pierwszym przypomina on teleportowanie się na krótkie dystanse. Jest to mało realistyczne rozwiązanie, ale dobrze sprawdza się w akcji nawet w przypadku osób, u których wirtualna rzeczywistość wywołuje zawroty głowy. Z tego powodu jest to często wykorzystywana metoda przez twórców specjalizujących się w VR.
Drugi gameplay pokazuje płynny system poruszania się, w stylu tych z klasycznych gier FPS. Trzeci można opisać jako hybrydę dwóch poprzednich rozwiązań. W nim gracz będzie wskazywał gdzie ma się udać jego postać, ale dotarcie na miejsce zostanie ukazane w formie animacji, a nie błyskawicznej teleportacji.
Wszystkie trzy filmiki ukazują również odmienne fragmenty kampanii, więc warto obejrzeć każdy z nich, nawet jeśli nie interesują Was różnice w mechanikach ruchu. Gameplaye pokazują m.in. walkę, imponujący system interakcji z otoczeniem oraz rozwiązywanie zagadek. Odrębny materiał z rozgrywką został udostępniony przez serwis IGN i stanowi on bardziej rozbudowaną wersję sekcji pokazanej w pierwszym filmiku Valve. Dodatkowo pozwala on zobaczyć przełączanie między różnymi systemami poruszania się.
Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx zmierza wyłącznie na pecety. Gra będzie wymagała posiadania gogli VR i wspierane będą urządzenia Valve Index, HTC Vive oraz Oculus Rift. Premiera zaplanowana została na 23 marca tego roku.
Half-Life: Alyx nie zaoferuje polskiej wersji językowej. Warto dodać, że na razie twórcy udostępnili wyłącznie minimalne wymagania sprzętowe, więc nadal nie wiemy, jaki pecet będzie potrzebny, aby wycisnąć z gry wszystko, co ma do zaoferowania.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
80

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.