Half-Life Alyx – 3 gameplaye ukazują odmienne systemy ruchu
Do sieci trafił zestaw gameplayów z Half-Life: Alyx. Prezentują one różne fragmenty kampanii oraz pokazują w akcji alternatywne systemy poruszania się zawarte w najnowszej grze studia Valve.

- Blink: teleportacja.
- Shift: ruch z prostą animacją ukazującą drogę do wskazanej lokacji.
- Continuous: płynny ruch w oparciu o położenie głowy lub ręki gracza (do wyboru).
Studio Valve wypuściło trzy nowe gameplaye z Half-Life: Alyx, czyli nowej odsłony klasycznej serii opracowanej wyłącznie z myślą o technologii VR. Filmiki dają dobre pojęcie o tym, co zaoferuje produkcja pod względem rozgrywki.
Szczególnie ciekawym aspektem tych materiałów jest to, że każdy z nich ukazuje inny mechanizm poruszania się. W pierwszym przypomina on teleportowanie się na krótkie dystanse. Jest to mało realistyczne rozwiązanie, ale dobrze sprawdza się w akcji nawet w przypadku osób, u których wirtualna rzeczywistość wywołuje zawroty głowy. Z tego powodu jest to często wykorzystywana metoda przez twórców specjalizujących się w VR.
Drugi gameplay pokazuje płynny system poruszania się, w stylu tych z klasycznych gier FPS. Trzeci można opisać jako hybrydę dwóch poprzednich rozwiązań. W nim gracz będzie wskazywał gdzie ma się udać jego postać, ale dotarcie na miejsce zostanie ukazane w formie animacji, a nie błyskawicznej teleportacji.
Wszystkie trzy filmiki ukazują również odmienne fragmenty kampanii, więc warto obejrzeć każdy z nich, nawet jeśli nie interesują Was różnice w mechanikach ruchu. Gameplaye pokazują m.in. walkę, imponujący system interakcji z otoczeniem oraz rozwiązywanie zagadek. Odrębny materiał z rozgrywką został udostępniony przez serwis IGN i stanowi on bardziej rozbudowaną wersję sekcji pokazanej w pierwszym filmiku Valve. Dodatkowo pozwala on zobaczyć przełączanie między różnymi systemami poruszania się.
Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx zmierza wyłącznie na pecety. Gra będzie wymagała posiadania gogli VR i wspierane będą urządzenia Valve Index, HTC Vive oraz Oculus Rift. Premiera zaplanowana została na 23 marca tego roku.
Half-Life: Alyx nie zaoferuje polskiej wersji językowej. Warto dodać, że na razie twórcy udostępnili wyłącznie minimalne wymagania sprzętowe, więc nadal nie wiemy, jaki pecet będzie potrzebny, aby wycisnąć z gry wszystko, co ma do zaoferowania.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
WolfDale Legend

Gaben mimo Steama nadal bardzo Cię lubię i liczę na to, że to jest czasowy tytuł na wyłączność VR. Życzę również sukcesu i po jego odniesieniu mam nadzieję, że nie zapomnisz o takich "biedakach" jak ja który nie przepada za VR i dasz przeżyć historię również w tradycyjnej formie.
Matihias Centurion
To wygląda jak jakaś nowa formuła starusieńkich celowniczków, z Raymanem jako głównym bohaterem. Nie widzę tu nic ciekawego.
Marder Senator

Extra to wygląda i ten specyficzny klimat. Mimo tego nadal żałuję że nie będzie wersji bez VR. Kupować tak drogi sprzęt dla jednej gry i potem się modlić żeby nie mieć problemów z zawrotami to lekkie przegięcie.
Septi Senator

Powini zrobic jakieś stoisko z VR'em żeby ludzie mogli sobie spróbować z czym to sie je.Niestety wiele osób wchodzi na YT,patrzy na gre i myśli sobie że to właśnie VR.Okulary trzeba założyć,zagrać żeby poczuć imersje i głębie,żeby doznać tego uczucia że jest sie w grze.Mi sie wydaje że firmy które produkują okulary mało robią żeby go promować.Tak jak pisałem powinny być stanowiska VR gdzie można przetestować samemu i poczuć z czym to sie je bo filmiki promocyjne nie oddają ani troche czym jest VR.
Septi Senator

Problem w tym że to co grasz za pomocą myszki i klawiatury patrząc w monitor nie oddaje tego jak grasz w gre na okularach.Zakładasz okulary na głowe,rozglądasz sie i widzisz świat gry w koło siebie.Jesteś centralnie w grze.Nieda sie tego opisać trzeba założyć okulary i zagrać.