Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się znakomity dla streamingu. Twitch pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku, ale sporo zyskały także usługi Facebook Gaming oraz (choć w mniejszym stopniu) YouTube Gaming.
Twitch wciąż króluje wśród platform streamingowych. Tę oczywistą tezę potwierdza najnowszy raport serwisów Streamlabs oraz Stream Hatchet, w którym przedstawiono statystyki w pierwszym kwartale 2021 roku. Tylko w ciągu minionych trzech miesięcy widzowie obejrzeli 6,3 miliarda godzin transmisji w ramach usługi Amazonu, co stanowiło 72% czasu przeznaczonego na streaming w okresie od stycznia do marca. Jest to też wzrost o 16,5% w porównaniu do ostatniego kwartału 2020 roku i ponad dwukrotny w skali roku. Po części to zasługa ogromnej popularności kategorii Just Chatting (czyli samych rozmów bez grania), z której transmisje stanowią 12% całej zawartości Twitcha obejrzanej w minionym kwartale. Dwukrotnie zwiększyła się też liczba unikalnych kanałów – z 6,1 miliona do 12,5 mln.
Nie znaczy to, że inne platformy odnotowały straty. Na pewno nie można tego powiedzieć o usłudze Facebook Gaming, na której widzowie poświęcili na oglądanie transmisji dwukrotnie więcej czasu niż rok temu (wzrost o 119% do 1,1 mld godzin). Podobnie zwiększyła się średnia liczba osób jednocześnie oglądających transmisję. Gorzej poradził sobie YouTube Gaming, czyli najstarszy z wciąż działających rywali Twitcha, na której w okresie styczeń-marzec użytkownicy obejrzeli o 28,6% mniej godzin materiałów niż pod koniec 2020 roku. Trzeba jednak dodać, że w skali roku również usługa Google wypadła bardzo dobrze, odnotowując o 28% więcej godzin transmisji (z 1,37 mld do 1,92 mld). Niemniej w kontekście ogromnego wzrostu pozostałych dwóch platform można to uznać za porażkę YouTube Gaming.

Co się tyczy najpopularniejszych wydawców, to w pierwszym kwartale 2021 roku największym zwycięzcą streamingu po raz kolejny było studio Riot Games z wynikiem 834,2 mln godzin. Na Twitchu League of Legends oraz Valorant pozostają w pierwszej dziesiątce najczęściej oglądanych produkcji (w chwili pisania tego tekstu obie gry zajmują odpowiednio 3. i 4. miejsce). Na kolejnych pozycjach znalazły się firmy Rockstar Games oraz Take 2 Interactive, co raczej nie dziwi w kontekście wciąż arcypopularnego Grand Theft Auto V.
Więcej:Najszybsze lotnisko w Polsce pod względem internetu; Poznań wdrożył nowy standard Wi-Fi
7

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).