Outriders skończy jak Anthem? Gracze mają obawy, twórca komentuje
Od premiery Outriders minęło już kilka tygodni, a tytuł wciąż przyciąga rzesze graczy. W sukcesie nie przeszkodziły nawet mieszane recenzje i liczne problemy techniczne. Społeczność martwi się jednak, czy polska produkcja nie podzieli losu Anthem, które uderzało w podobne tony.

- Jeden z graczy Outriders wyraził na Reddicie swoje obawy dotyczące endgame’u.
- Niepokój wśród społeczności wzbudza skalowanie poziomu trudności gry.
- Na te obawy odpowiedział jeden z deweloperów pracujących nad grą, który starał się dokładnie wyjaśnić zasady, na których opierają się systemy rozgrywki.
Outriders od polskiego studia People Can Fly, które zadebiutowało dwa tygodnie temu w jak dotąd sprzedało się świetnie, pomimo wielu problemów technicznych. Niemniej jednak społeczność tytułu zaczyna mieć pewne obawy odnośnie endgame’u gry, a mówiąc konkretnie skalowania poziomu trudności wraz z postępem rozgrywki. Jeden z użytkowników Reddita o pseudonimie GuerrillaSteve wyraził swój niepokój, porównując tę sytuację do Anthem:
Mówi się o tym w kilku postach, ale myślę, że wielu graczy jest tego teraz nieświadomych, ponieważ gra jest wciąż stosunkowo nowa i nie dotarli jeszcze do zawartości endgame lub późnego endgame, ale downscaling w tej grze jest źle zaprojektowany i wywołuje niepotrzebną frustrację, która, jak się obawiam, odwróci wielu ludzi od gry.
Widzieliśmy to w Anthem, gdy ktoś zwrócił uwagę, że najlepszą bronią w grze jest P.O.S. poziomu 1, z którym zaczynałeś rozgrywkę... a nie legendarna spluwa na maksymalnym poziomie, którą zdobywałeś godzinami. Można sobie wyobrazić, dlaczego jest to problem w grze, która opiera się na inwestowaniu swojego cennego czasu w nieskończone grindowanie łupów i staranne maksowanie swojej postaci [...]
Jeśli skalowanie nie zostanie rozwiązane, obawiam się, iż większość graczy zda sobie sprawę, że postać, nad którą tak ciężko pracowali, by stać się silnymi, może nie ukończyć wyprawy CT10 ze swoim idealnym ekwipunkiem. I nikt nie wydaje się rozumieć matematyki stojącej za tym, co jest również przerażające, ponieważ oznacza to, iż ktoś najprawdopodobniej wymyśli exploit, który sprawi, że gra stanie się żartem.
Przypomnijmy, że Outriders działa w oparciu o system tierów: zarówno jeśli chodzi o poziom trudności przeciwników, jak i jakość naszego wyposażenia. Im dalej w las, tym bardziej podwyższamy poziom trudności świata, z którym się mierzymy, w ten sposób zdobywając lepszy loot itd. Poziomy trudności są automatycznie dostosowywane przez grę, ale można również wybierać je sobie manualnie. Istnieją również poziomy Challenge Tier (CT), niezależne od poziomu świata, dostępne przy ekspedycjach.
Na obawy redditowicza odpowiedział w wątku pod postem jeden z deweloperów:
Jesteśmy otwarci na dyskusję na temat overlevelingu i tego, jak powinien on zostać dostosowany. Prawdopodobnie największą wadą systemu jest to, że nikt nie wyjaśnił jego zasad, więc aby mieć rzeczową dyskusję, oto jego reguły.
System używa różnicy pomiędzy średnim poziomem przedmiotu a poziomem przeciwnika jako podstawy, ten pierwszy możesz sprawdzić w zakładce szczegółów w ekwipunku, jak również bonusy, które zapewniał.
System będzie działał tylko wtedy, gdy Twój średni poziom przedmiotu jest wyższy o więcej niż 2 poziomy od poziomu przeciwnika.
Kiedy system działa, skaluje obrażenia gracza i przeciwnika tak, jakby średni poziom przedmiotu gracza był równy poziomowi przeciwnika +2 (więc gracz może mieć 2 poziomy przewagi). Na poziomie 1 system jest wyłączony bez względu na różnicę poziomów.
Wiemy jak dotąd o jednym błędzie, przez który bonus siły ognia nie jest stosowany poprawnie, gdy wyposażysz broń na dużo niższym poziomie, co prowadzi do dziwnych rezultatów.
Czas pokaże, czy endgame Outriders okaże się prawidłowo zbalansowany i wystarczająco angażujący. Miejmy nadzieję, że rodzima produkcja wbrew obawom części graczy nie podzieli losu Anthem.
- Outriders - strona oficjalna
- Recenzja gry Outriders - gdyby Diablo miało spluwy i słabe dialogi
- Outriders - poradnik do gry
Więcej:Twój samochód to wrak, a Ty nie masz pieniędzy? W Track Day wcale nie oznacza to końca gry

GRYOnline
Gracze
Steam
- People Can Fly
- Square Enix
- looter shooter / strzelanki MMO
- polskie gry
- strzelanki TPP (TPS)
- PC
- PS4
- XONE
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
Bociek69 Senator

Ludzie kiedys to bylo normalne, gierke sie przechodzilo i bralo nastepna.
A teraz sie ludzie zamartwiaja na starcie co bedzie z gra za 2 lata.
Hiob1992 Pretorianin
Uważam, że system skalowania jest masakrycznie zepsuty w tej grze. Mam ekwipunek na 49 poziomie i builda na odzyskiwanie zycia od zadanych obrażeń. Gdy gram na tier 13-14 to ma to sens, bo przy obrażeniach idących w tysiącach, szybko odzyskuje życie, czy to z broni, czy to z umiejętności. Gdy włączam z kumplami niższy tier żeby im "pomóc" i mój ekwipunek jest skalowany w dół przez co zamiast zadawać 5k dmg na strzał zadaje 500, to cały build jest o kant dupy potłuc. W ogóle gra nie daje odczuć progresu i rosnącej potęgi naszej postaci, człowiek włączy po tier 14 na tier 3 i jadą mnie tam bardziej niż normalnie, bo nie ma jak odzyskać hp. Absurd
johnyss Centurion

Jeden z użytkowników Reddita o pseudonimie GuerrillaSteve wyraził swój niepokój
Kolejny news na bazie wypowiedźi jakiegoś tam kolesia z tego całego Reditta.
TobiAlex Legend
Czytam niektóre komentarze, to dochodzę do wniosku, że ludzie nie wiedzą co to są looter shootery i jaki jest ich ostateczny cel. A problemem Anthema, nie było to, co jest opisane w artykule (tzn. może był, ale nie ten najważniejszy). Problemem było brak zawartości. A ponieważ Outriders nie jest grą serwisem, to tak może skończyć, choć i tak na chwilę obecną ma tej zawartości więcej niz Anthem miał kiedykolwiek.
lucer80 Junior
gierka jest spoko, ale bardzo boli brak zakończenia po ekspedycji na poziomie 15, nie wiadomo czy się wydostali z anomalii i po co się robi wgl. ekspedycje , ekspedycje te powinny być generowane losowo np. wewnątrz map powinno się coś zmieniać...questy dla ekspedycji konkretnych żeby cos zdobyć..jakiś sens powinien w tym byćno i jakiś ciąg dalszy, bo jak się nie wydostali i umarli to po co gre robić..dawać jakiś dodatek czy coś