Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 grudnia 2014, 13:15

GSC Game World pracuje nad trzecią częścią RTS-owej serii Kozacy?

Wygląda na to, że pierwszą grą zreaktywowanego niedawno studia GSC Game World będzie trzecia odsłona strategicznej serii Cossacks (Kozacy). Informacją taką podzielił się Joe Willburn z zespołu Vostok Games, który kiedyś pracował w GSC.

Czyżby GSC Game World zamierzało wrócić do gry, zaczynając od podboju nieco skostniałego ostatnio gatunku strategii? - GSC Game World pracuje nad trzecią częścią RTS-owej serii Kozacy? - wiadomość - 2014-12-24
Czyżby GSC Game World zamierzało wrócić do gry, zaczynając od podboju nieco skostniałego ostatnio gatunku strategii?

Jeśli liczyliście na to, że zreaktywowane przed paroma dniami studio GSC Game World zabierze się z miejsca za S.T.A.L.K.E.R.-a 2, mogliście się niestety przeliczyć. Wczoraj na forum dyskusyjnym poświęconym grze Survarium Joe Willburn – pracownik Vostok Games, niegdyś zatrudniony w GSC – rzucił nieco światła na to, czym w pierwszej kolejności zajmie się „wskrzeszony” ukraiński zespół. Według jego słów, uwaga twórców jest skupiona obecnie na produkcji i wydaniu trzeciej odsłony Cossacks (znanej u nas jako Kozacy) – popularnego swego czasu cyklu strategii czasu rzeczywistego w historycznych realiach. Na pytanie o to, skąd to wie, Willburn odpowiedział krótko: „Informacja wewnętrzna”. Więc choć nie mamy do czynienia z oficjalnym oświadczeniem dewelopera, źródło jest raczej wiarygodne. Pozostaje nam tylko czekać na potwierdzenie albo zaprzeczenie tych rewelacji.

Seria Cossacks została zapoczątkowana w roku 2001 grą o tytule Cossacks: European Wars, przełożonym u nas na Kozacy: Europejskie boje. Oferowała ona 16 historycznych nacji do poprowadzenia i pięć kampanii przedstawiających wydarzenia historyczne w różnych stronach świata (od Europy po Karaiby) z okresu od XVI do XVIII wieku. Tytuł spotkał się ze sporym uznaniem entuzjastów RTS-ów głównie dzięki sensownie zaprojektowanej mechanice (zwłaszcza prowadzenia bitew) i sporej dozie realizmu.

Zdobywszy uznanie, Ukraińcy kontynuowali podbój serc komputerowych strategów, wypuszczając dwa dodatki do Kozaków, a potem, w 2003 roku, pozwalającą pokierować konkwistadorami w zdobywaniu Ameryki grę American Conquest – równie udaną. W 2005 roku GSC odniosło kolejny sukces w postaci Cossacks II: Napoleonic Wars (po naszemu Kozacy II: Wojny napoleońskie), która to produkcja rozszerzyła dotykany okres historyczny o XIX wiek, pozwalając nam wziąć udział w wydarzeniach wywołanych przez Napoleona Bonapartego.

Ostatnim RTS-owym akcentem w dorobku omawianego studia było wydane w 2006 roku Heroes of Annihilated Empires, jakże odmienne od jego poprzednich gier z tego gatunku, bo osadzone w świecie fantasy. Tytuł spotkał się z raczej mieszanym odbiorem, co skłoniło Ukraińców do poszukania szczęścia gdzie indziej. Rok później GSC wypuściło Cień Czarnobyla... i świat jakoś przestał domagać się od tego dewelopera kolejnych RTS-ów. Zobaczymy, jak twórcom wyjdzie powrót do gatunku po około dekadzie przerwy.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej