Gry jako usługi i sprzedaż cyfrowa źródłem sukcesu EA

Firma Electronic Arts coraz mocniej polega na cyfrowych źródłach przychodu. W minionym kwartale udział sprzedaży pudełkowej wyniósł niecałe 14%. Dowiedzieliśmy się również jak wielu graczy bawi się w Apex Legends każdego tygodnia.

Adrian Werner

Komentarze

Apex Legends ma być rozwijany przez dekadę. - Gry jako usługi i sprzedaż cyfrowa źródłem sukcesu EA - wiadomość - 2019-07-31
Apex Legends ma być rozwijany przez dekadę.

Firma Electronic Arts udostępniła raport z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał rozliczeniowy, czyli okres of 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku. Przychody wyniosły 1,2 mld dolarów. Aż 1,049 mld z tej kwoty wygenerowały źródła cyfrowe, podczas gdy sprzedaż pudełkowa przyniosła tylko 160 mln dolarów.

W cyfrowych przychodach największy (731 mln dolarów) udział miała kategoria „gier jako usług”, co obejmuje różnego rodzaju mikropłatności i abonamenty produkcji konsolowych oraz pecetowych. Sprzedaż pełnych wersji gier przyniosła 132 mln dolarów, a rynek mobilny odpowiadał za pozostałe 186 mln. Warto tutaj przypomnieć, że obecnie 28% zysków firmy pochodzi ze sprzedaży paczek w trybie Ultimate Team w sportowych grach EA Sports.

W okresie dwunastomiesięcznym (od 1 lipca 2018 r. do 30 czerwca 2019 r.) przychody zamknęły się w kwocie 5,022 mld dolarów, z czego 3,8 mld przypadło na źródła cyfrowe. Zysk wyniósł 2,147 mld dolarów.

Firma podzieliła się również zestawem ciekawych statystyk odnośnie swoich produkcji. W Apex Legends każdego tygodnia bawi się 8-10 mln osób. Electronic Arts spodziewa się, że gra pozostanie aktywna przez następnych dziesięć lat. W razie potrzeby studiu Respawn Entertainment w rozwijaniu projektu pomogą inne zespoły będące własnością wydawcy.

Doskonale radzi sobie również mobilne Star Wars: Galaxy of Heroes. Od dnia premiery w tytuł ten zagrało prawie 80 mln osób. Nic dziwnego więc, że wydawca regularnie wypuszcza aktualizacje z nową zawartością.

Electronic Arts pochwaliło się również doskonałymi wynikami The Sims 4. W minionym kwartale dodatki do tej były ściągane o o 55% częściej niż w ubiegłym roku

  1. Oficjalna strona Electronic Arts

Inne ciekawe informacje z raportu finansowego Electronic Arts:

  1. Sukces The Sims 4 - dodatki coraz popularniejsze.
  2. 28% zysków EA pochodzi z FUT (FIFA) i pozostałych trybów Ultimate
7.6

GRYOnline

7.1

Gracze

6.7

Steam

OCEŃ
Oceny

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Peaky Blinders i świat brytyjskiej polityki na pełnym zwiastunie 5. sezonu

Następny
Peaky Blinders i świat brytyjskiej polityki na pełnym zwiastunie 5. sezonu

Sukces The Sims 4 - dodatki coraz popularniejsze

Poprzedni
Sukces The Sims 4 - dodatki coraz popularniejsze

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl