Ukazała się wersja 1.2 Grid Autosport AI Complex Mod, czyli projektu, który naprawia katastrofalnie złą sztuczną inteligencję w grze wyścigowej studia Codemasters.
Wielu graczy do dzisiaj dosyć ciepło wspomina GRID: Autosport, czyli wydaną w 2014 roku odsłonę popularnego cyklu gier wyścigowych studia Codemasters. Produkcja nie była jednak idealna. Jej najpoważniejszym problemem, który dla wielu popsuł cały ten projekt, jest kiepska jakość sztucznej inteligencji. Była ona mało kompetentna i co chwile zderzała się z autem gracza (dobrze to ilustruje ten filmik). Uparty fan o ksywce NT-User od dwóch lat rozwija modyfikację, która to naprawia.
Projekt nosi tytuł Grid Autosport AI Complex Mod. Jego celem jest mocne ulepszenie AI w grze, tak aby rozgrywka wreszcie sprawiała frajdę. Po jego zainstalowaniu:

Te zmiany ogólnie mocno poprawiają jakość sztucznej inteligencji w grze i sprawiają, że rywalizowanie z nią jest ciekawsze i bardziej realistyczne.
Niestety, autor nie może zrealizować wszystkich swoich ambicji. Wynika to z tego, że gra jest wyjątkowo nieprzyjazna modowaniu. Niektóre elementy profili kierowców, zawierające parametry agresji, prędkości, reakcji oraz stabilności są przechowywane w zaszyfrowanym pliku game.dat i obecnie nie ma możliwości ich edycji. Pomimo tych ograniczeń, NT-User osiągnał naprawdę wiele i jeśli dzisiaj chcecie bawić się w GRID: Autosport to ta modyfikacja jest pozycją praktycznie obowiązkową.
Najnowsza wersja Grid Autosport AI Complex Mod, wypuszczona kilka dni temu, opatrzona została numerem 1.2. Poza poprawkami błędów autor przede wszystkim obniżył agresję i prędkość kierowców kierowanych przez sztuczną inteligencję, gdyż w poprzedniej wersji te elementy były lekko przesadzone.
Więcej:Multiplayer Cyberpunka 2077 tworzony przez fanów działa coraz lepiej. Gracze są zachwyceni postępami
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
9

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.