Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2013, 18:27

autor: Bartosz Woldański

Gran Turismo 6 – zatrzęsienie materiałów wprost z targów E3 2013

W sieci nastąpił prawdziwy wysyp nowych materiałów z kolejnej odsłony Gran Turismo, serii niezwykle popularnych wyścigów. Na zaprezentowanych obrazkach z gry oraz zwiastunach prosto z tegorocznych targów E3 można podziwiać modele drogich samochodów oraz nowe trasy, na jakich pościgamy się w „szóstce”.

Gran Turismo ukaże się wyłącznie na Sony PlayStation 3

Tegoroczne targi E3 nie mogły obyć się bez zapowiedzianej w zeszłym miesiącu gry Gran Turismo 6, kolejnego tytułu na wyłączność PlayStation 3, który zadebiutuje na rynku pod koniec tego roku. Do Internetu wypłynęło kilkadziesiąt obrazków z gry (w ramach trwającego wydarzenia w Los Angeles).

Jedna z omówionych lokacji, jakie pojawią się w nowej odsłonie popularnej serii

Grafika ulegnie znaczącej poprawie względem poprzedniej części

Nie mniejszy nacisk położono na realistyczne zachowanie samochodów

Liczba samochodów w Gran Turismo ma być przytłaczająca

Na udostępnionych materiałach graficznych można zobaczyć modele takich samochodów, jak Nissan DeltaWing ’12, Chevrolet Corvette Stingray (C7) ’14, BMW Z4 GT3 '11, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11, Nissan GT-R NISMO GT3 N24 Schulze Motorsport '13 czy Audi R8 LMS Ultra. Ponadto grafiki przedstawiają również trasy, jakie zostaną odzwierciedlone w nowych wyścigach studia Polyphony Digital. Będą to: Gemasolar (wielka elektrownia słoneczna umiejscowiona w Sewilii), Willow Springs International Raceway (słynny kalifornijski tor wyścigowy) oraz Matterhorn (górska trasa z licznymi wzniesieniami i spadkami). Spragnionych ujrzenia całej galerii z Gran Turismo 6 zapraszamy pod ten adres.

Z kolei na dwóch zwiastunach krótko podsumowano atuty szóstej odsłony Gran Turismo. Pochwalono się przede wszystkim nowym modelem fizycznym, dzięki któremu samochody będą reagować odpowiednio względem panujących warunków na torze, oraz precyzyjnie odwzorowaną aerodynamiką. Z innych ciekawostek warto dodać, że twórcy przykładają się także do pomniejszych elementów mających realny wpływ na wrażenia z jazdy. Mowa między innymi o modelowaniu opon oraz zawieszenia. Studio Polyphony Digital, by lepiej odwzorować działanie poszczególnych elementów pojazdu współpracowało m.in. z Yokohama Rubber czy KW Automotive.

Na zakończenie należy jeszcze dodać, że w opracowywaniu grafiki wykorzystano takie technologie jak adaptacyjna teselacja. Próbkę zastosowania rozwiązań mających przełożenie na jakość wyświetlanej oprawy wizualnej można ujrzeć na nagraniach z E3 2013, które dołączyliśmy w newsie.