Gran Turismo 6 – zatrzęsienie materiałów wprost z targów E3 2013
W sieci nastąpił prawdziwy wysyp nowych materiałów z kolejnej odsłony Gran Turismo, serii niezwykle popularnych wyścigów. Na zaprezentowanych obrazkach z gry oraz zwiastunach prosto z tegorocznych targów E3 można podziwiać modele drogich samochodów oraz nowe trasy, na jakich pościgamy się w „szóstce”.
Bartosz Woldański
Tegoroczne targi E3 nie mogły obyć się bez zapowiedzianej w zeszłym miesiącu gry Gran Turismo 6, kolejnego tytułu na wyłączność PlayStation 3, który zadebiutuje na rynku pod koniec tego roku. Do Internetu wypłynęło kilkadziesiąt obrazków z gry (w ramach trwającego wydarzenia w Los Angeles).
Na udostępnionych materiałach graficznych można zobaczyć modele takich samochodów, jak Nissan DeltaWing ’12, Chevrolet Corvette Stingray (C7) ’14, BMW Z4 GT3 '11, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 '11, Nissan GT-R NISMO GT3 N24 Schulze Motorsport '13 czy Audi R8 LMS Ultra. Ponadto grafiki przedstawiają również trasy, jakie zostaną odzwierciedlone w nowych wyścigach studia Polyphony Digital. Będą to: Gemasolar (wielka elektrownia słoneczna umiejscowiona w Sewilii), Willow Springs International Raceway (słynny kalifornijski tor wyścigowy) oraz Matterhorn (górska trasa z licznymi wzniesieniami i spadkami). Spragnionych ujrzenia całej galerii z Gran Turismo 6 zapraszamy pod ten adres.
Z kolei na dwóch zwiastunach krótko podsumowano atuty szóstej odsłony Gran Turismo. Pochwalono się przede wszystkim nowym modelem fizycznym, dzięki któremu samochody będą reagować odpowiednio względem panujących warunków na torze, oraz precyzyjnie odwzorowaną aerodynamiką. Z innych ciekawostek warto dodać, że twórcy przykładają się także do pomniejszych elementów mających realny wpływ na wrażenia z jazdy. Mowa między innymi o modelowaniu opon oraz zawieszenia. Studio Polyphony Digital, by lepiej odwzorować działanie poszczególnych elementów pojazdu współpracowało m.in. z Yokohama Rubber czy KW Automotive.
Na zakończenie należy jeszcze dodać, że w opracowywaniu grafiki wykorzystano takie technologie jak adaptacyjna teselacja. Próbkę zastosowania rozwiązań mających przełożenie na jakość wyświetlanej oprawy wizualnej można ujrzeć na nagraniach z E3 2013, które dołączyliśmy w newsie.
- Gran Turismo 6 – pełna galeria
- Oficjalna strona internetowa gry Gran Turismo 6
- Konferencja Sony na E3 2013

GRYOnline
Gracze
- Polyphony Digital
- E3 2013
- gry wyścigi
- Sony Interactive Entertainment
- PS3
Komentarze czytelników
dj_sasek Legend

Z tą adaptacyjną teselacją to nie jest głupi pomysł. Jeżeli rzeczywiście działa jak to zostało pokazane czyli powiększanie ilości poly na zbliżeniach i zmniejszanie przy oddalonych obiektach, to zaoszczędzone dzięki temu zasoby mocy konsoli można przekładać w dowolne inne miejsca.
Ebdac Centurion
Ciekawe czy wydadzą na ps4, będzie konkurencja dla DriveClub. :D
Seboolek Generał
@Edbac - Myśle że po jakims czasie wyjdzie na 4. Dziwne troche ze chcą ją jeszcze na 3 wydać zamiast dac na start konsoli.
StoogeR Generał
Na ps4 pewnie przygotuja calkowicie odrebna gre, ale to sie poczeka troche. Watpie, ze bedzie im sie chcialo i oplacalo robic konwersje, bo roznice w architektorze ps3 - ps4 sa zbyt duze.
Watpie tez w jakas znaczna poprawe grafy, gameplaye wygladaly ladniej niz te z gt5 ale nieznacznie. Moze znowu dopiero w trybie photomode detale beda powodowac opad szczeny. Szkoda jednak, ze caly ten przepych graficzny gt5 zaczynal sie i konczyl wlasnie tam.
Liczylem na kolejne starcie forza vs gt w tym roku, ale tym razem niestety takie porownanie nie bedzie fair.
dj_sasek Legend

@Strooger zawsze będzie można porównać GT6 do Forzy 4.