Nowy patch to Age of Empires II: Definitive Edition wreszcie naprawił liczne problemy, które trapiły grę od lat.
Age of Empires II: Definitive Edition otrzymało nową aktualizację. Patch oznaczony został numerem 153015 i przynosi szereg zmian.
Wszystkie poprawki oferowane przez aktualizację 153015 są fajne, ale nic, co oferuje ten patch, nie jest tak ważne, jak ulepszenia pathfindingu.
Ten element Age of Empires II: Definitive Edition pozostawiał bowiem wiele do życzenia i gracze prosili od wielu lat o jego naprawienie. Przykładowo: osadnicy przy wielu komendach pokonywali trasę nawet trzykrotnie dłuższą niż było to potrzebne albo nie byli w stanie przejść przez pola, na których dawniej stały struktury, ale zostały potem zniszczone. Ten element nigdy nie działał dobrze, a jedna z aktualizacji wręcz jeszcze go pogorszyła, bo zastąpiła stare algorytmy z pierwowzoru nowymi, sprawiającymi jeszcze większe problemy.
Praktycznie przy każdym patchu na forach fani narzekali, że nie oferuje on potrzebnych zmian w tym aspekcie. Dlatego fakt, że twórcy wreszcie postanowili coś z tym zrobić jest bardzo dobrą wiadomością. Aktualizacja 153015 wprowadza kilkadziesiąt poprawek pathfindingu, rozwiązując najważniejsze problemy. Autorzy bazowali przy tym na sugestiach społeczności. Podkreślają jednocześnie, że to dopiero pierwsza z dwóch łatek ulepszających ten aspekt rozgrywki. Muszą jeszcze bowiem poprawić m.in. zachowanie jednostek na skraju mapy oraz ruch większych grup w ciasnych lokacjach.
Age of Empires II: Definitive Edition zadebiutowało w 2019 roku na PC. Cztery lata później wydano konwersje na konsole Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X, a w maju tego roku ukazała się wersja na PlayStation 5. Gra jest cały czas rozwijana za pomocą aktualizacji oraz dodatków. Najnowsze rozszerzenie to wydane trzy miesiące temu The Three Kingdoms, a na ten rok autorzy mają zaplanowane jeszcze jedno DLC.
Więcej:W Anno 117 bez szlaków handlowych nie zajdziecie daleko. Tak założycie dochodowe trasy kupieckie
Data wydania: 14 listopada 2019
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.