Gracze narzekali na to od lat. Twórcy Age of Empires 2 wydali pierwszą z dwóch aktualizacji mających naprawić największą bolączkę gry

Nowy patch to Age of Empires II: Definitive Edition wreszcie naprawił liczne problemy, które trapiły grę od lat.

Adrian Werner

Gracze narzekali na to od lat. Twórcy Age of Empires 2 wydali pierwszą z dwóch aktualizacji mających naprawić największą bolączkę gry, źródło grafiki: Ensemble.
Gracze narzekali na to od lat. Twórcy Age of Empires 2 wydali pierwszą z dwóch aktualizacji mających naprawić największą bolączkę gry Źródło: Ensemble.

Age of Empires II: Definitive Edition otrzymało nową aktualizację. Patch oznaczony został numerem 153015 i przynosi szereg zmian.

  1. Przede wszystkim łatka ulepsza pathfinding, czyli systemy, które służą jednostkom do nawigacji po otoczeniu przy wykonywaniu poleceń gracza.
  2. Wprowadzono 22 dodatkowe mapy. Część z nich jest zupełnie nowych, a inne stanowią przeróbki klasycznych map z dorobku studia Ensemble.
  3. Poprawiono balans rozgrywki.
  4. Patch usuwa również kilka błędów technicznych oraz dodaje nowe funkcje do narzędzi moderskich.
  5. Ulepszono rozgrywkę. Przede wszystkim dodano polecenie ruchu „runaway/escape”, aktywowane za pomocą kombinacji CTRL + prawy przycisk myszy. Powoduje ono, że jednostki będą priorytetowo traktowały przemieszczanie się do wyznaczonego miejsca zamiast formowania szyku.

Dlaczego zmiany pathfindingu są tak ważne

Wszystkie poprawki oferowane przez aktualizację 153015 są fajne, ale nic, co oferuje ten patch, nie jest tak ważne, jak ulepszenia pathfindingu.

Ten element Age of Empires II: Definitive Edition pozostawiał bowiem wiele do życzenia i gracze prosili od wielu lat o jego naprawienie. Przykładowo: osadnicy przy wielu komendach pokonywali trasę nawet trzykrotnie dłuższą niż było to potrzebne albo nie byli w stanie przejść przez pola, na których dawniej stały struktury, ale zostały potem zniszczone. Ten element nigdy nie działał dobrze, a jedna z aktualizacji wręcz jeszcze go pogorszyła, bo zastąpiła stare algorytmy z pierwowzoru nowymi, sprawiającymi jeszcze większe problemy.

Praktycznie przy każdym patchu na forach fani narzekali, że nie oferuje on potrzebnych zmian w tym aspekcie. Dlatego fakt, że twórcy wreszcie postanowili coś z tym zrobić jest bardzo dobrą wiadomością. Aktualizacja 153015 wprowadza kilkadziesiąt poprawek pathfindingu, rozwiązując najważniejsze problemy. Autorzy bazowali przy tym na sugestiach społeczności. Podkreślają jednocześnie, że to dopiero pierwsza z dwóch łatek ulepszających ten aspekt rozgrywki. Muszą jeszcze bowiem poprawić m.in. zachowanie jednostek na skraju mapy oraz ruch większych grup w ciasnych lokacjach.

Age of Empires II: Definitive Edition zadebiutowało w 2019 roku na PC. Cztery lata później wydano konwersje na konsole Xbox One, Xbox Series S i Xbox Series X, a w maju tego roku ukazała się wersja na PlayStation 5. Gra jest cały czas rozwijana za pomocą aktualizacji oraz dodatków. Najnowsze rozszerzenie to wydane trzy miesiące temu The Three Kingdoms, a na ten rok autorzy mają zaplanowane jeszcze jedno DLC.

  1. Oficjalna strona serii
  2. Recenzja gry Age of Empires 2: Definitive Edition. Jeśli się starzeć, to tylko z godnością!
Age of Empires II: Definitive Edition

Age of Empires II: Definitive Edition

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2019

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.3

Gracze

9.5

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

ChatGPT-5 ma być „cieplejszy niż obecna osobowość, ale nie tak irytujący”, a 4o na razie z nami zostaje - obiecuje Sam Altman po nieudanej premierze

Następny
ChatGPT-5 ma być „cieplejszy niż obecna osobowość, ale nie tak irytujący”, a 4o na razie z nami zostaje - obiecuje Sam Altman po nieudanej premierze

Prawie 7 tysięcy dolarów przepadło, gdy gracz TF2 po raz drugi skasował niezwykle cenny złoty przedmiot

Poprzedni
Prawie 7 tysięcy dolarów przepadło, gdy gracz TF2 po raz drugi skasował niezwykle cenny złoty przedmiot

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl