Gracz zmusił PS4 do uruchomienia potężnej gry z PC. Początkowo zapowiadała się katastrofa
Jeden z najlepszych symulatorów jazdy samochodem na Steamie trafił na nieoczekiwaną platformę. Gracz zainstalował BeamNG na PlayStation 4, a gra działa tam zaskakująco dobrze.

BeamNG.drive jeszcze nie wyszło z wczesnego dostępu, ale charakteryzuje się jednym z najlepszych modeli fizyki, co przyciąga entuzjastów gier samochodowych i symulatorów. Domyślnie tytuł jest dostępny na Steamie, ale jeden z fanów postanowił przetestować go na PlayStation 4. Wbrew pozorom, gra działała przyzwoicie i przekroczyła jego oczekiwania.
Realistyczny symulator jazdy działa na PS4
Dotychczas gracze sprawdzali, na jakich urządzeniach zadziała DOOM, ale co z bardziej wymagającymi tytułami? Użytkownik Reddita, DionKill, opisał swoją przygodę z PlayStation 4, na którym próbował zainstalować Linuksa. Ostatecznie udało mu się to zrobić na dysku zewnętrznym, a następnym krokiem było zainstalowanie BeamNG.drive, aby zobaczyć, jak kilkunastoletni sprzęt poradzi sobie z tą wymagającą grą.
Początkowo wyniki nie porywały, bo przy najniższych ustawieniach graficznych tytuł osiągał zaledwie kilkanaście klatek na sekundę, co jest dalekie od optymalnego grania. Ku zdziwieniu DionKilla okazało się jednak, że BeamNG.drive radzi sobie znacznie lepiej, gdy jest uruchomione w oknie:
Zdziwiłem się widząc grę działającą w 60 klatkach w oknie. Podczas poruszania liczba klatek była co prawda w okolicy 40, ale to wciąż lepiej niż się spodziewałem.
Wynik robi wrażenie, bo BeamNG.drive charakteryzuje się wymaganiami sprzętowymi, które teoretycznie eliminują PS4 jako potencjalną platformę do gry. W zalecanej konfiguracji wymagany jest procesor Intela z 2015 roku, a co istotne aż 32 GB pamięci RAM. Bardziej oszczędne są minimalne wymagania sprzętowe, ale wciąż mowa o 16 GB RAM-u, gdy PlayStation 4 ma współdzielone 8 GB.
Niestety, wykresów wydajności nie udało się uchwycić podczas grania i musimy wierzyć DionKillowi na słowo. Gracz stwierdził nawet, że PS4 stać byłoby na więcej, a przynajmniej znajdujący się w środku układ GPU, którego pełen potencjał nie jest wykorzystywany podczas rozgrywki w BeamNG.drive. Winny jest procesor, który stanowi wąskie gardło (bottleneck) dla karty graficznej.
DionKill uważa, że gdyby BeamNG.drive zostało zoptymalizowane pod system operacyjny PS4, gra byłaby w stanie działać naprawdę dobrze. Pozostaje tylko kwestia wizualna, ale tu prawdopodobnie nie udałoby się zbyt wiele poprawić.
Co ciekawe, BeamNG.drive uruchomiono nie tylko na starej konsoli – innemu graczowi, przy pomocy emulatora, udało się włączyć grę na smartfonie. W przypadku telefonu największy kłopot sprawiała niewielka ilość pamięci RAM, bo według relacji ostatnie aktualizacje sprawiły, że gra wymaga jej więcej niż dotychczas.