Gracz Diablo 4 wyłączył jedną z istotnych opcji i teraz nie chce do niej wracać - „Kompletnie niszczy immersję”

Jedna z ekranowych funkcji Diablo 4 może być wyłączona i zdaniem tego gracza wcale nie jest obowiązkowa podczas rozgrywki. Jej usunięcie może nawet pozytywnie wpłynąć na immersję.

cooldown.pl

Arkadiusz Strzała

Komentarze
Gracz Diablo 4 wyłączył jedną z istotnych opcji i teraz nie chce do niej wracać - „Kompletnie niszczy immersję”, źródło grafiki: Blizzard.
Gracz Diablo 4 wyłączył jedną z istotnych opcji i teraz nie chce do niej wracać - „Kompletnie niszczy immersję” Źródło: Blizzard.

Wyświetlanie obrażeń na ekranie jest dość charakterystyczną cechą wielu gier aRPG-ów, szczególnie tych staroszkolnych. Te cyferki mają za zadanie obrazować nam, jak dobrze sprawia się build postaci i wyposażenie. Nie inaczej jest w przypadku Diablo 4, choć to bardziej hack’n’slash, niż typowy role-play. W grze Blizzarda można to wyłączyć – jeden z graczy dezaktywował funkcję i teraz nie chce do niej wracać.

Pod koniec ósmego sezonu jego postać nie mała już problemów z eliminowaniem każdego zagrożenia, więc ukrył on wyświetlane obrażenia. Zdaniem gracza rezygnacja z tego elementu interfejsu tylko pozytywnie przysłużyła się immersji. Gdy zabrał się za ogrywanie 9. sezonu Diablo 4, mógł aktywować funkcję z powrotem, jednak z tego zrezygnował.

Grając dotychczas w każdym sezonie, rytm zadawanych obrażeń w porównaniu z przeżywalnością stał się naprawdę łatwy do odczytania bez liczb, więc po prostu... zrezygnowałem z nich. A teraz nie sądzę, żebym do nich wrócił!

unknownholiday

Wyświetlanie obrażeń to tylko opcja

Wartości obrażeń mogą być przydatne, gdy testujemy coś nowego, ale teoretycznie możemy się bez nich obejść. Z reguły tego typu gry w klarowny sposób podają zsumowane wskaźniki uszkodzeń na ekranie umiejętności. Wielu z nas to może zupełnie wystarczyć. Osobiście grałem w wiele hack’n’slashy i raczej rzadko zwracałem uwagę na numerki pojawiające się podczas walki. Szczególnie, że czasem ciężko je rozczytać w morzu przeciwników wokół postaci lub w przypadku błędu.

Blizzard bardzo się postarał o stronę wizualną gry, może lepiej nie psuć tego „matematyką” na ekranie? Źródło: Blizzard - Gracz Diablo 4 wyłączył jedną z istotnych opcji i teraz nie chce do niej wracać - „Kompletnie niszczy immersję” - wiadomość - 2025-09-03
Blizzard bardzo się postarał o stronę wizualną gry, może lepiej nie psuć tego „matematyką” na ekranie? Źródło: Blizzard

Gra jest naprawdę o wiele przyjemniejsza, gdy nie pojawiają się na ekranie niemal arbitralne liczby! Gorąco polecam!

unknownholiday

Włączam je tylko na 5 minutowe testy i nigdy nie sprawdzam, ile zadałem obrażeń, tylko to, jak często nie trafiam krytycznie (i nie używam overpower, aż do ostatniego sezonu), kiedy próbuję osiągnąć maksymalną szansę na trafienie krytyczne.

The_Painless

Jak najbardziej można się z tym zgodzić. Część gier posiada możliwość rezygnacji z elementów interfejsu, aby zwiększyć immersję. Brak wyświetlanych uszkodzeń, czyli czysty ekran to też dobry środek do osiągnięcia tego celu. Wszystko jednak zależy od naszego stylu grania. Jeśli to przede wszystkim rozrywka i czerpanie przyjemności ze świata gry, im bardziej możemy się weń wczuć, tym lepiej.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 6 czerwca 2023
Diablo IV - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.4

Steam

8.8

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Deweloperzy duchowego spadkobiercy C&C wysłuchali graczy. Najbardziej pożądana funkcja trafi do Tempest Rising już w przyszłym tygodniu

Następny
Deweloperzy duchowego spadkobiercy C&C wysłuchali graczy. Najbardziej pożądana funkcja trafi do Tempest Rising już w przyszłym tygodniu

Dzisiejsza nowość na Prime Video: eksplozja akcji i emocji w tegorocznym thrillerze z Liamem Neesonem

Poprzedni
Dzisiejsza nowość na Prime Video: eksplozja akcji i emocji w tegorocznym thrillerze z Liamem Neesonem

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl