Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 maja 2016, 10:40

Gra w świecie 1920+ będzie miksem Dawn of War i Company of Heroes

Jakub Różalski, twórca uniwersum 1920+, ujawnił nam pierwsze informacje na temat tworzonej przez niego gry. Produkcją strategii, zapowiadanej jako miks Dawn of War i Company of Heroes, zajmie się zachodni deweloper.

Jakub Różalski ujawnił nam parę informacji na temat swojego najnowszego projektu. - Mechy i ułani - gra osadzona w polskim uniwersum 1920+ będzie miksem Dawn of War i Company of Heroes - wiadomość - 2016-05-12
Jakub Różalski ujawnił nam parę informacji na temat swojego najnowszego projektu.

Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy o planowanej grze Jakuba Różalskiego, autora uniwersum 1920+, łączącego Polskę lat 20. ubiegłego wieku z… potężnymi mechami. Wówczas jednak nie było wiadomo nic poza tym, że taki tytuł rzeczywiście powstaje. Skontaktowaliśmy się jednak z autorem i choć szczegółów nadal nie ma zbyt wiele, uzyskaliśmy pierwsze dokładniejsze informacje na temat interesującego projektu. Więcej dowiemy się za kilka tygodni, kiedy to gra zostanie oficjalnie zapowiedziana.

Na razie twórcy zastanawiają się nad szczegółami dotyczącymi rozgrywki – wiadomo jedynie, że projekt Różalskiego będzie grą strategiczną. - Mechy i ułani - gra osadzona w polskim uniwersum 1920+ będzie miksem Dawn of War i Company of Heroes - wiadomość - 2016-05-12
Na razie twórcy zastanawiają się nad szczegółami dotyczącymi rozgrywki – wiadomo jedynie, że projekt Różalskiego będzie grą strategiczną.
Mechy i ułani - gra osadzona w polskim uniwersum 1920+ będzie miksem Dawn of War i Company of Heroes - ilustracja #3

Uniwersum 1920+ będzie można odwiedzić nie tylko za sprawą omawianej gry wideo, ale także planszówki pod tytułem Scythe. Projekt firmy Stonemaier Games został ufundowany w serwisie Kickstarter na początku listopada ubiegłego roku, zaś premiera została wyznaczona na wrzesień. W przeznaczonej dla maksymalnie pięciu graczy rozgrywce wcielimy się w liderów wschodnioeuropejskich frakcji, próbujących doprowadzić swoje stronnictwa do potęgi

Zgodnie ze spekulacjami graczy, produkcja ta będzie strategią. Projekt jest jeszcze na bardzo wczesnym etapie, tak więc nadal nie zapadła decyzja co do formuły walki: zostanie ona rozwiązana albo w czasie rzeczywistym, z aktywną pauzą, albo turowo. Sam Różalski twierdzi, że tytuł ma być czymś pomiędzy Company of Heroes a Dawn of War II. Zapowiada też rozbudowane kampanie z trzema głównymi frakcjami, w tym oczywiście Polanią. Stworzeniem tytułu zajmie się nieujawnione jeszcze zachodnie studio – co jest pewnym zaskoczeniem, bo wielu graczy podejrzewało, że projektu podejmie się jeden z polskich deweloperów. Różalski odegra jednak kluczową rolę w jego rozwoju: odpowiada bowiem za kierunek artystyczny, stronę koncepcyjną, wymyślił również trzon fabuły, nazwy oraz bohaterów, a także – jako twórca alternatywnego świata 1920+, na którego licencji powstaje gra – ma „znaczący wpływ na całą resztę”. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, produkcja ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Żaden z polskich deweloperów nie zgłosił się w sprawie tego projektu do jego autora, gra powstanie więc przy udziale jeszcze nieznanego studia z Zachodu. - Mechy i ułani - gra osadzona w polskim uniwersum 1920+ będzie miksem Dawn of War i Company of Heroes - wiadomość - 2016-05-12
Żaden z polskich deweloperów nie zgłosił się w sprawie tego projektu do jego autora, gra powstanie więc przy udziale jeszcze nieznanego studia z Zachodu.

O projekcie zrobiło się głośno na początku tego miesiąca, kiedy to Jakub Różalski za pośrednictwem Twittera zapowiedział powstanie gry w uniwersum 1920+. Zostało ono stworzone w 2014 roku i szybko zyskało rozgłos, czemu trudno się dziwić. Artysta zaproponował bowiem alternatywną wersję historii, w której postęp technologiczny przełomu XIX i XX wieku doprowadził do wynalezienia wielkich maszyn kroczących, wykorzystywanych nie tylko do walki, ale i do pomocy przy pracy w polu. A potężny robot, przechadzający się w pobliżu chat strzechą krytych, lub mechy ruszające do boju u boku ułanów, to nie widok, obok którego można przejść obojętnie. Tym bardziej więc czekamy na to, jak pomysł sprawdzi się jako gra wideo.

  1. Profil Jakuba Różalskiego w serwisie Art Station