Na facebookowej grupie Golowicze pojawił się post Daniela, który odtworzył w Minecrafcie znane z gry Gothic II miasto Khorinis. Autor tego imponującego projektu nie zamierza spoczywać na laurach i przygotowuje się do stworzenia „klockowej” wersji całej wyspy obejmującej inne lokacje z dzieła studia Piranha Bytes.
Daniel, czyli członek facebookowej grupy Golowicze, pochwalił się imponującym efektem swojej pracy wykonanej w grze Minecraft. Otóż jak sam pisze, postanowił połączyć „ukochanego w Polsce Gothica z czymś, co już niekoniecznie każdy musi kochać”, czyli właśnie z dziełem studia Mojang. Owocem tego przedsięwzięcia jest pieczołowicie odwzorowane miasto Khorinis z gry Gothic II, które możecie podziwiać na poniższych obrazkach.

Sam autor przekonuje, że „klockowa” wersja Khorinis jest już niemal gotowa. Niemal, bo na ostatnie szlify czeka „fragment portu w pobliżu Esmeraldy” (przycumowanego w porcie galeonu, na pokładzie którego do miasta przybył lord Hagen w towarzystwie królewskich paladynów). Na „uformowanie” czekają także tereny okalające miasto.
Warto odnotować, że choć projekt „klockowego” Khorinis powstaje od października 2018 roku, twórca próbował swoich sił w tym temacie już sześć lat wcześniej. Po jego ukończeniu Daniel bynajmniej nie zamierza spocząć na laurach – jak sam mówi, choć swoją „misję” realizuje w pojedynkę, cyzelując przy tym każdy fragment tworzonych lokacji, w ciągu następnych czterech lub pięciu lat zamierza „zbudować całą wyspę”, na której znajdziemy nie tylko Khorinis, ale i Górniczą Dolinę, Irdorath (lokację, w której toczy się akcja ostatniego rozdziału drugiego Gothica) czy Jarkendar (gdzie zabrała nas Noc Kruka – obszerny dodatek do Gothica II).
Nie pozostaje nam nic innego, jak pogratulować autorowi i życzyć powodzenia w rozbudowie swojego ambitnego projektu. Jeśli macie jakieś pytania do Daniela, zachęcamy do dołączenia do facebookowej grupy Golowicze, gdzie podzielił się szczegółami na temat swojego projektu.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
70

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.