Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2018, 15:25

autor: Bartosz Świątek

Gothic 2 Dzieje Khorinis – twórcy pokazują postęp prac

Twórcy ambitnej modyfikacji Dzieje Khorinis do Gothica 2 opublikowali film, w którym szczegółowo dokumentują postęp prac nad projektem od momentu rozłamu w zespole SoulFire w kwietniu tego roku.

Prace nad Dziejami Khorinis idą pełną parą. - Gothic 2 Dzieje Khorinis – twórcy pokazują postęp prac - wiadomość - 2018-10-02
Prace nad Dziejami Khorinis idą pełną parą.

W SKRÓCIE:

  1. Dzieje Khorinis nadal powstają. Wbrew plotkom prace nad modyfikacją nie zostały rozpoczęte od nowa;
  2. twórcy podjęli działania mające na celu zapewnienie większej stabilności zespołu;
  3. poprawiono geometrię świata i modele wszystkich budynków w mieście Vaduz;
  4. oprawa graficzna została usprawniona – dodano nowe efekty świetlne, modele oraz animacje;
  5. autorzy moda korzystają z nowych, znacznie bardziej zaawansowanych narzędzi;
  6. prace programistów i skrypterów idą dużo szybciej;
  7. nad nową muzyką pracują Grzegorz Bukowski oraz Cezary „Fang” Wnuk;
  8. datę premiery moda poznamy do końca marca przyszłego roku.

Twórcy rozbudowanej modyfikacji do Gothica II – zatytułowanej Dzieje Khorinisprzygotowali specjalny, przeszło szesnastominutowy filmik, w którym informują o postępie prac nad swoim projektem od kwietnia bieżącego roku (od momentu rozłamu w grupie SoulFire). Opublikowany materiał jest okraszony komentarzem Tomasza Marzeckiego, znanego z udzielenia swojego głosu postaci nekromanty Xardasa.

Przede wszystkim, autorzy moda zaprzeczają plotkom, jakoby Dzieje Khorinis powstawały zupełnie od nowa. Prace są kontynuowane od miejsca, w którym znajdowały się w momencie rozłamu. Twórcy zrekrutowali też wiele nowych osób (zespół liczy ich teraz przeszło 50) i podjęli szereg decyzji mających na celu zmianę formuły współpracy (chodzi m.in. o podpisanie klarownych umów i sformalizowanie praw autorskich), dzięki czemu powinno udać się uniknąć kolejnych problemów i kłótni.

ROZŁAM W SOULFIRE – O CO POSZŁO?

Gothic 2 Dzieje Khorinis – twórcy pokazują postęp prac - ilustracja #2

23 marca 2018 r. Piotr „Dark” Czołnowski (były lider SoulFire) oskarżył Radosława „Revo” Raka (członka grupy) o kłamstwa, manipulacje oraz naruszenie dobrego imienia w wypowiedziach. Kilka dni później „Dark” poinformował o założeniu nowego zespołu do pracy nad modem, który cieszy się wsparciem aktorów, lektorów i niektórych dotychczasowych członków.

Niedługo później stara grupa SoulFire odpowiedziała, że nie zamierza rezygnować z pracy nad swoją wersją modyfikacji, a nawet profesjonalnego dubbingu (zostanie on zapewniony na własną rękę). Uznano też, że wbrew zdaniu „Darka”, tytuł moda nie należy do niego. Oświadczenie rzekomo podpisało wówczas 25 z 31 członków starego zespołu, jednak potem pojawiły się wątpliwości co do prawdziwości podpisów – część z nich pochodziła od ludzi przyjętych dopiero po odejściu „Darka”.

W efekcie całego zamieszania powstają obecnie dwie modyfikacje – jedna nosi tytuł Dzieje Khorinis, a druga została przemianowana na Kroniki Myrtany. Ta, o której mowa jest w tym tekście, to projekt Piotra „Darka” Czołnowskiego. Co ciekawe, twórca utrzymuje przy tym, że to właśnie jego ekipa jest tą starą.

Rozległe poprawki w geometrii świata

Od kwietnia twórcy dokonali obszernych poprawek modelu 3D świata. Skupiono się na wyeliminowaniu błędów projektowych, które blokowały prace nad dekorowaniem terenów i stawianiem na nich postaci. Podanym przykładem jest wykorzystywana przez przemytników dzika plaża w północno-zachodniej części mapy. Dotychczas od północnej bramy miejskiej prowadziła do niej tylko jedna droga, w dodatku szeroka i przystosowana do podróżowania po niej wozami, co nieszczególnie odpowiada przedstawicielom przemytniczego fachu. Twórcy zmodyfikowali geometrię wyspy w taki sposób, by istnienie traktu w tym miejscu miało jakiś sens.

Dzika, przemytnicza plaża.
Dzika, przemytnicza plaża.

Nowe efekty świetlne, modele i animacje

Zespół grafików wzbogacił oprawę Gothica II o nowe efekty świetlne, które możemy zobaczyć zarówno w mieście, jak i w dziczy. Zmieniono również modele wszystkich budynków znajdujących się w mieście Vaduz. Dla przykładu, portowa tawerna oraz zamtuz będą teraz zdecydowanie większe i okraszone większą liczbą interesujących detali. Twórcom udało się także poprawić wygląd większości lokacji, poprzez udekorowanie ich odpowiednimi przedmiotami i roślinami. Wykorzystano w tym celu nowoczesne narzędzie Gothic World Editor (AST), stworzone przez pochodzącego z Rosji Denisa „DEDROID” Abdyjewa (dołączył on do zespołu). Aplikacja oferuje znacznie więcej możliwości w zakresie kształtowania świata (dodaje m.in. obsługę systemu fizyki w czasie rzeczywistym) i będzie rozwijana przez twórców – w przyszłości zostanie udostępniona publicznie całej scenie moderskiej.

Autorzy moda pracują także nad zupełnie nowymi animacjami, tworzonymi z wykorzystaniem narzędzia Autodesk MotionBuilder, udostępnionego przez deweloperów ze studia Flying Wild Hog (Hard Reset, Shadow Warrior 1 i 2), w którym pracuje jeden z animatorów zajmujących się projektem Dzieje Khorinis. Aplikacja umożliwiła też animowanie stworzonych wcześniej modeli potworów. Dodatkowo w grze znajdziemy kilkanaście nowych zbroi.

Przykład nowego pancerza/ubioru w Dziejach Khorinis.
Przykład nowego pancerza/ubioru w Dziejach Khorinis.

800 stron dialogów i duże przyspieszenie pracy programistów

Scenarzyści pracujący nad modem napisali od kwietnia przeszło 800 stron A4 dialogów. Usunięto również wszystkie wątki stworzone przez osoby, które opuściły zespół. Pod względem fabularnym ukończono tym samym trzy pierwsze rozdziały gry, a także doszlifowano i rozbudowano kolejne. W grupie deweloperskiej można obecnie znaleźć kilkunastu scenarzystów – w tym m.in. Szymona Bromę, autora słuchowiska Tahir. Dzięki nowym narzędziom, a także rekrutacji nowych osób do zespołu, udało się także znacząco przyspieszyć prace programistów i skrypterów.

Twórcy pojawili się na imprezie PyLight Waw.
Twórcy pojawili się na imprezie PyLight Waw.

Nowe utwory i umowa z LifeTube

Na potrzeby Dziejów Khorinis powstają nowe utwory muzyczne. Ich tworzeniem zajmuje się kompozytor Grzegorz Bukowski (znany z pełnienia roli kierownika muzycznego programu Piosenki ze starej pasieki), a także Cezary „Fang” Wnuk. Twórcy podpisali również umowę z LifeTube – licencjonowaną siecią partnerską serwisu YouTube. Firma sprawuje teraz opiekę nad kanałem Dziejów Khorinis, chroniąc go przed fałszywymi zgłoszeniami, z którymi dział filmowy miał problemy w przeszłości.

Zespół SoulFire zawarł umowę z LifeTube.
Zespół SoulFire zawarł umowę z LifeTube.

Kolejne materiały tworzone przez wspominany dział – filmy dotyczące projektu Dzieje Khorinis, a także dokumenty z cyklu Nestorzy – będą publikowane do końca tego roku. Najdalej w marcu 2019 r. otrzymamy natomiast konkretne informacje na temat daty premiery moda (oczywiście pod warunkiem, że całe zamieszanie i kłótnie pomiędzy deweloperami rzeczywiście tego projektu nie zatopią – film sugeruje jednak, że nie trzeba się o to obawiać). Zespół kontynuuje też rekrutację, zapraszając do współpracy wszystkich zainteresowanych.

Twórcy skorzystali także z okazji, by zwrócić się z prośbą o pomoc finansową dla aktora Krzysztofa Zakrzewskiego, którego głosem przemówi kilka postaci występujących w Dziejach Khorinis. Zmaga się on z ciężką chorobą nowotworową i wymaga kosztownych, niepodlegających refundacji zabiegów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w samym materiale, a także na podlinkowanej poniżej oficjalnej stronie moda.

  1. Dzieje Khorinis – strona oficjalna