Główny wątek Days Gone starczy na 30 godzin

John Garvin z Bend Studio podzielił się kilkoma nowymi detalami na temat Days Gone, dotyczącymi m.in. głównego wątku gry, zawartych w niej mechanik i charakterystyki przeciwników, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć.

Bartosz Świątek

Freakerzy z Days Gone to nie do końca zombie. - Główny wątek Days Gone starczy na 30 godzin - wiadomość - 2018-05-10
Freakerzy z Days Gone to nie do końca zombie.
DAYS GONE W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: Bend Studio
  2. Wydawca: Sony Interactive Entertainment
  3. Gatunek: akcja, survival sandbox
  4. Platformy: PS4
  5. Data premiery: pierwsza połowa 2019 roku

Wczoraj poznaliśmy sporo nowych informacji na temat Days Gone – zmierzającego wyłącznie na konsolę PlayStation 4, postapokaliptycznego sandboksa, nad którym pracuje Bend Studio. Dziś, dzięki wywiadowi, który serwis Game Informer przeprowadził z dyrektorem kreatywnym tego tytułu – Johnem Garvinem, otrzymaliśmy jeszcze kilka dodatkowych detali. Nowe informacje dotyczą m.in. głównego wątku gry, a także charakterystyki przeciwników, z którymi będziemy walczyli.

Główny wątek, „Freakerzy” i porównania z The Last of Us

Przejście tzw. „złotej ścieżki” (ang. golden path) Days Gone zajmie graczom około 30 godzin – mowa tu o podzielonej na kilka rozdziałów, głównej linii fabularnej, dzięki której poznamy m.in. źródło tajemniczej choroby, która zniszczyła Stany Zjednoczone (i nie tylko – pandemia ma charakter globalny). W trakcie gry będziemy walczyli z bossami – jak stwierdził Garvin, ostatni z nich będzie człowiekiem. Co ciekawe, ukończenie centralnego wątku gry odblokuje dodatkową, niedostępną wcześniej zawartość.

Deweloper podkreślił też, że słowo „zombie” nigdy nie pada w grze. Występujący w niej, przypominający żywe trupy wrogowie to po prostu zainfekowani ludzie – przez tych, którzy przetrwali, nazywani są na ogół „Freakerami”. John Garvin odnotował też nieco humorystycznie, że ma dość porównań tworzonej przez jego zespół gry z The Last of Us od studia Naugty Dog. Czy pomiędzy tymi produkcjami będą jakieś podobieństwa?

Nie. Poza tym, że to trzecioosobowa, przygodowa gra akcji, w której zabijasz stworzenia, które nie są zombie – zauważył dyrektor kreatywny Bend Studios.

Znoszone ubrania, Deacon i (ponownie) motocykle

Grając w Days Gone będziemy musieli przyzwyczaić się do noszonych przez Deacona skórzanej kamizelki i bandany – produkcja nie da nam możliwości zmiany wyglądu głównego bohatera. Na otarcie łez otrzymamy wspomnianą we wczorajszym newsie możliwość dostosowania swojego motocykla. Pojazd będzie w Days Gone dość ważny – w grze znajdą się nawet sekcje pościgowe, w trakcie których otrzymamy punkty za wykonywanie widowiskowych wyczynów. To właśnie motocykl umożliwi też komunikowanie się z naszą główną bazą. A skoro już o bazach mowa – John Garvin potwierdził, że omawiana produkcja da nam możliwość budowania obozów. W grze Bend Studio nie znajdziemy natomiast dużych miast. Największe miasteczka na dostępnej mapie przed epidemią liczyły około 800 mieszkańców.

Deacon St. John – główny bohater Days Gone.
Deacon St. John – główny bohater Days Gone.

Wiemy też na pewno, że w Days Gone nie otrzymamy możliwości kierowania żadną inną postacią. Twórca zapewnia, że Deacon będzie pełnokrwistym, wyrazistym bohaterem z własną historią i motywacjami (dla przykładu, protagonista potrafi, ale nie lubi pływać i stara się tego unikać – odkrywając wątek główny mamy się dowiedzieć dlaczego).

Brak trybu wieloosobowego, technikalia

Days Gone będzie produkcją przygotowaną wyłącznie z myślą o trybie dla pojedynczego gracza. John Garvin odnotował też, że w grze nie ma – jeszcze – trybu fotograficznego. Dyrektor kreatywny potwierdził, że omawiany tytuł będzie działał w 30 klatkach na sekundę, zarówno na PS4, jak i PS4 Pro. W przypadku tej drugiej maszyny otrzymamy wyższą rozdzielczość, z zastosowaniem techniki checkerboardingu (chodzi o wyświetlanie obrazu, który w niektórych miejscach ma wyższą, a w innych niższą rozdzielczość, dzięki czemu osiąga się poprawę jakości grafiki przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc obliczeniową). Produkcja Bend Studio będzie gromadziła statystyki dotyczące działań i skuteczności gracza (m.in. zabitych Freakerów).

W Days Gone zagramy na początku 2019 roku.

  1. Widzieliśmy Days Gone – to nie będzie klon The Last of Us
Days Gone

Days Gone

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 26 kwietnia 2019

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.1

Gracze

9.3

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

16

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-05-10
13:07

burza82 Pretorianin

To niźle, prawie 2.5 razy więcej niż The Last of Us.

Komentarz: burza82

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl