Gloomwood - spadkobierca serii Thief trafi do sprzedaży w tym roku

Twórcy skradanki Gloomwood poinformowali o postępach w pracach i pokazali nowe fragmenty rozgrywki. Zapowiedzieli również, że ten duchowy spadkobierca serii Thief trafi w tym roku do sprzedaży w Steam Early Access.

Adrian Werner

Gloomwood - spadkobierca serii Thief trafi do sprzedaży w tym roku.
Gloomwood - spadkobierca serii Thief trafi do sprzedaży w tym roku.
NOWOŚCI ZAIMPLEMENTOWANE W GLOOMWOOD W 2021 ROKU:
  • system ekwipunku,
  • możliwość niszczenia obiektów w otoczeniu, w tym źródeł światła,
  • przełączniki światła i generatory energii,
  • opcja podkradania kluczy strażnikom,
  • system dialogowy dla AI pozwalający strażnikom na pogawędki i wymianę informacji,
  • pułapki,
  • zmiany w systemie blokowania ciosów,
  • pistolet z tłumikiem, do którego ładować będziemy specjalną amunicję w kilku rodzajach.

Dillon Rogers, czyli główny deweloper zainspirowanej serią Thief nadchodzącej skradanki Gloomwood, opublikował materiał wideo, w którym podsumował postępy w pracach dokonane w ubiegłym roku i omówił plany na 2022 r. W filmiku zawarł także wiele świeżych fragmentów rozgrywki. Ponadto twórca potwierdził, że wczesna wersja gry trafi w tym roku do sprzedaży w Steam Early Access.

Wiele z ulepszeń zaimplementowanych w ubiegłym roku zasugerowali gracze, którzy bawili się demem wersji pre-alfa. Wprowadzone zmiany mają zapewnić więcej swobody w wyborze metod realizacji zadań oraz radzeniu sobie z zagrożeniami, przy jednoczesnym zachowaniu typowej dla gatunku survival horror słabości bohatera w bezpośrednich starciach oraz konieczności oszczędnego gospodarowania zapasami.

W porównaniu z demem w grze zaimplementowano system ekwipunku. Przybrał on postać wielkiej walizki, którą trzeba otworzyć w świecie gry i wyciągać z niej przedmioty. Ma ona ograniczoną pojemność, więc konieczne jest sprytne układanie wyposażenia, tak aby zminimalizować zajmowaną przez nie przestrzeń. Nigdy nie zmieścimy tam jednak wszystkiego, więc wybierać ekwipunek najbardziej pasujący do naszego stylu rozgrywki. Gracze otrzymali także możliwość wyjmowania pocisków z broni i rzucania nimi w celu odwrócenia uwagi nieprzyjaciół.

Ponadto twórcy dodali do świata wiele interaktywnych obiektów, takich jak zamki do sejfów z kombinacjami numerycznymi czy skrzynie, które można zniszczyć, aby uzyskać znajdujące się w nich przedmioty. Wzorem serii Thief możliwa stała się też cicha kradzież kluczy noszonych przez strażników. Gracz może użyć ich do ponownego zamknięcia drzwi, zamykając w ten sposób wrogom dostęp do konkretnych sekcji mapy.

Jednym z dużych minusów dema był brak możliwości niszczenia źródeł światła. Ta funkcja została już zaimplementowana. Dodano także przełączniki i generatory energii, które można wyłączać. Ponadto AI wzbogacono o system dialogowy, pozwalający strażnikom na wymianę informacji. Dodano także rozmowy, które będziemy mogli podsłuchać. Poza tym sztuczna inteligencja zyskała możliwość niszczenia przeszkód (np. drewnianych drzwi), jak również system morale, który wpływa na zachowanie wrogów w walce.

Gloomwood - spadkobierca serii Thief trafi do sprzedaży w tym roku - ilustracja #1
Gra zyskała m.in. możliwość zabawy w tzw. ekwipunkowego Tetrisa.

Dodano także możliwość zastawiania pułapek na niedźwiedzie. W planach są jeszcze inne zabawki tego typu, np. ładunki wybuchowe aktywowane po poruszeniu rozciągniętego przez nas drutu. Ponadto przerobiono mechanikę blokowania ciosów mieczem. Teraz po jednorazowym skutecznym odbiciu ciosu technikę trzeba będzie powtórzyć. W ten sposób utrudniona została walka z kilkoma przeciwnikami jednocześnie. AI zyskała też zdolność rozpoznawania, kiedy gracz zbyt często korzysta z tego manewru i zmienia wtedy taktykę walki. Co ciekawe, w kampanii spotkamy nieprzyjaciół z atakami, których zablokowanie nie będzie możliwe.

Autorzy wprowadzili też do gry pistolet z tłumikiem. Możemy go załadować kilkoma rodzajami amunicji. Wśród nich są słabe pociski, pozwalające na niszczenie lamp oraz zdalne przełączanie przycisków. Nie zabrakło także nabojów zapalających.

Te nowości pokazano w rozgrywce toczącej się na mapie osadzonej w siedzibie rybaków. Do gry wkrótce dodane zostaną także morskie jaskinie oraz pierwsze poziomy miejskie. Twórcy pracują również nad implementacją linki z hakiem oraz dziennika, gdzie zapisywane będą najważniejsze informacje.

  1. Gloomwood w serwisie Steam
  2. Oficjalna strona New World Interactive
Gloomwood

Gloomwood

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 6 września 2022 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-01-10
10:05

Marder Senator

Marder

Gdyby tak jeszcze twórcy przeszli na silnik z UE5, ehhhh. Przydałby się również wskaźnik ukrycia jeśli już tak mocno inspirują się serią Thief.

Komentarz: Marder
2022-01-10
10:06

JK.96 Pretorianin

JK.96

Zainspirował się serią Thief i grafiką pierwszego Gothica... ale wygląda ciekawie.

Komentarz: JK.96
2022-01-10
10:19

zanonimizowany983828 Senator

Spadkobiercą Thiefa nie jest i nie będzie, bo to nawet nie wygląda w połowie dobrze jak pierwszy czy drugi Thief. Może gdy dodadzą więcej elementów skradankowych, usuną te świecące, tandetne oczy przeciwników to będzie coś warte zagrania. Klimacik fajny, ale dotychczasowe materiały jeszcze mnie nie przekonują do zakupu na premierę a tym bardziej wczesnego dostępu.

Komentarz: zanonimizowany983828
2022-01-10
10:36

Jerry_D Senator

Możliwość gaszenia świateł, czy kradzieży kluczy na plus. Ale broń palna i wybuchowe pułapki wciąż sprawiają, że wyjście siłowe wydaje się zbyt łatwe. Najlepiej byłoby, gdyby maksymalnie ograniczyli dostępność amunicji. I żeby usunęli te wybijające z klimatu światła w oczach. Wiem, że w skradance trzeba jakoś sygnalizować stan zaalarmowania wroga, ale da się to zrobić samym zachowaniem przeciwników, z dodatkiem komentarzy typu "co to było, coś słyszałem, zdawało mi się itp."

Komentarz: Jerry_D
2022-01-12
16:12

Forcebreaker Generał

Forcebreaker

Ekstremalnie obiecujący tytuł.

Komentarz: Forcebreaker

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl