„Genialne gó**o”. Twórca Baldur’s Gate 3 chwali deweloperów, którzy nie zmuszają fanów, by na kolejne gry z ukochanych serii czekali po kilka lat

Twórca Baldur’s Gate 3 wypowiedział się na temat wydawania gier co roku w odniesieniu do serii Yakuza. Nie rozumie, czemu więcej firm nie stosuje takiej metody produkcyjnej.

Marcin Bukowski

„Genialne gó**o”. Twórca Baldur’s Gate 3 chwali deweloperów, którzy nie zmuszają fanów, by na kolejne gry z ukochanych serii czekali po kilka lat, źródło grafiki: Sega.
„Genialne gó**o”. Twórca Baldur’s Gate 3 chwali deweloperów, którzy nie zmuszają fanów, by na kolejne gry z ukochanych serii czekali po kilka lat Źródło: Sega.

Chyba każdy z nas nieco ubolewa nad faktem, że obecnie na kontynuacje sporej części gier trzeba czekać naprawdę wiele lat. Wystarczy wspomnieć chociażby o dawno już zapowiedzianym The Elder Scrolls VI czy GTA 6, które ma wyjść 12 lat po „piątce”. Istnieją jednak wyjątki, czego najlepszym przykładem jest seria Yakuza/Like a Dragon. Odpowiedzialne za nią studio Ryu Ga Gotoku wypuszcza kolejne odsłony raz w roku, co skomentował jeden z twórców Baldur’s Gate 3.

Najpierw jednak przypomnijmy, że raptem 3 dni temu Sega zapowiedziała grę Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, będącą bezpośrednią kontynuacją styczniowego Infinite Wealth. Jej premiera zaplanowana została na 28 lutego 2025 r., czyli na nieco ponad rok po poprzedniczce. Tytuł trafi na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S.

Reżyser wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, określił taki system produkcji „genialnym gó**em”. Wskazał, że każda gra z serii Yakuza jest iteracją poprzedniej, przez co nie ma potrzeby budowania całości od nowa.

Projektowanie fraktalne. Genialne gó**o. Wytrwałość tam, gdzie to ważne, odnowa tam, gdzie ma sens. Ekonomicznie solidne, ale także potężne pod względem zarządzania społecznością. Gry sportowe robią to od lat. Nie jestem pewien, czemu więcej gier tego nie robi.

Poza oczywistymi przykładami, takimi jak EA Sports FC (dawniej FIFA) czy Madden NFL, co roku otrzymujemy również gry z serii Just Dance czy Call of Duty. Przez pewien czas dotyczyło to również cyklu Assassin’s Creed, jednak ostatnio Ubisoft nieco zwolnił. Niewykluczone jednak, że w przyszłości proces tworzenia gier znacznie przyspieszy za sprawą silników AI, które już teraz opracowywane są w Chinach.

Seria Like a Dragon natomiast wielokrotnie wykorzystuje te same zasoby: lokacje, minigry czy animacje. Niedawno opowiadał o tym nawet jej reżyser, Masayoshi Yokoyama. Nie inaczej będzie w przypadku Pirate Yakuza in Hawaii, w którym ponownie wybierzemy się na m.in. Hawaje. Nie oznacza to jednak, że w grze zabraknie nowości, gdyż np. po raz pierwszy w historii serii dodany zostanie przycisk skoku.

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 lutego 2025

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.0

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
7
8
14
21
22
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-09-24
10:28

akixd Centurion

Yakuza to całkiem solidny tasiemiec, ale nie wyobrażam sobie The Elder Scrolls w takiej formie ;)

Komentarz: akixd
2024-09-24
08:46

Metaverse Senator

Metaverse

Na pewnych rzeczach bazuja ale zawsze sa jakies nowosci, a niektore zaskakuja chocby zmiana na walke turowa, historia zawsze daje rade w przeciwienstwie do wielu innych gier ktore na tym traca i ida na dno. Ktos woli powazniej moze zagrac w Yakuze od zera, wiecej luzu to Like a dragon, a jest jeszcze bardzo dobra seria Judgement mam nadzieje ze bedzie kontynuowana. To studio jak dla mnie robi robote. Nie bez powodu kazda gra dostaje wysokie oceny.

Komentarz: Metaverse
2024-09-24
08:22

Samaritan Generał

Ubisoft próbuje wydawać co roku i efekty są raczej mizerne.

To już lepiej wypuszczać grę raz na kilka lat, ale co roku dawać dodatek fabularny w formie mniejszej przygody, korzystając z assetów podstawki. Jakby było dobre? Czemu nie. Tylko jeszcze producent musiałby mieć na to zasoby.

Komentarz: Samaritan
2024-09-24
02:15

Chris4132 Konsul

Dziwię się że ludziom że są skłonni płacić za kolejne fify, ale akurat tam to ma taki sens z perspektywy społeczności że kolejna część to taki "reset". Każdy musi zacząć od nowa. Dodatkowo formuła gry, grafika, mechaniki, statystyki itp. zawsze są trochę przekręcane więc ludzie mają poczucie świeżości. Nowa fifa to taki nowy sezon, tyle że w innych grach zwykle jest to po prostu update, często z nowym karnetem nagród do wykupienia. Myślę, że dlatego to się jakoś trzyma.

Komentarz: Chris4132
2024-09-24
00:14

sky0045 Pretorianin

Kupowanie co rok FIFY ma jednak mniej sensu niż Yakuzy bo w tej drugiej fabuła jest za każdym razem trochę inna

Komentarz: sky0045

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl