Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 października 2014, 06:31

autor: Adrian Werner

Gekido - chodzona bijatyka z PlayStation doczeka się kontynuacji mobilnej

Znane z amigowego mordobicia Shadow Fighter i konsolowej chodzonej bijatyki Gekido: Urban Fighters studio Naps ogłosiło, że druga z tych marek doczeka się kontynuacji na platformach mobilnych.

Mamy dobre wieści dla miłośników chodzonych bijatyk. Włoskie studio Naps ogłosiło, że pracuje nad nową odsłoną serii Gekido, która powstaje wyłącznie z myślą o urządzeniach mobilnych.

Niestety, na razie twórcy ograniczyli się do udostępnienia jednego screena. Nie znamy szczegółów odnośnie fabuły, ani planowanej daty premiery. Wiemy na pewno, że produkcja zawita na iOS, ale na razie nie zdradzono czy w planach jest także wspieranie Androida i Windows Phone. Mamy nadzieję, że twórcy nie każą nam czekać zbyt długo na więcej konkretów.

Przypomnijmy, że serię zapoczątkowała gra Gekido: Urban Fighters, wydana w 2000 roku na pierwszą generację konsoli PlayStation. Produkcja oferowała typową dla gatunku fabułę w pełnym korupcji i gangów mieście, gdzie jeden z czarnych charakterów uprowadził dziewczynę imieniem Angela. My wcielaliśmy się w prywatnego detektywa Travisa, który został wynajęty w celu odbicia niewiasty. Mogliśmy także pokierować trzema jego partnerami, a kolejnych pięciu wojowników odblokowaliśmy wypełniając wyzwania. Gra oferowała dopracowane mechanizmy potyczek oraz duże różnice w stylach walki pomiędzy postaciami.

Zachęceni sukcesem pierwszej części twórcy opracowali dwa lata później na konsolę przenośną Gameboy Advance grę poboczną zatytułowaną Gekido Advance: Kintaro's Revenge. Projekt był mocno uproszczony w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Trójwymiarową grafikę zastąpiły sprite’y 2D i dostępny był tylko jeden wojownik. Mimo to sama rozgrywka pozostała na wysokim poziomie i do dzisiaj jest to jedna z najlepszych bijatyk na GBA.

Kilka lat temu autorzy ogłosili, że pracują nad kolejną odsłoną, tym razem na PlayStation Portable, ale prace nad nią nigdy nie zostały ukończone.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej