Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 czerwca 2019, 14:07

Gears 5 z co-opem dla trzech graczy; 4K i 60 fps na Xboksie One X

Stojący na czele studia The Coalition Rod Fergusson zdradził, że gra Gears 5 będzie działać na Xboksie One X w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Poza tym ujawniono, że jednym z bohaterów, w którego wcielimy się w trybie współpracy, będzie… bot imieniem Jack.

Jeszcze nie opadł kurz po ujawnieniu daty premiery gry Gears 5 (produkcja zadebiutuje 10 września), a już mamy dla Was (co prawda niewielką, lecz wysokokaloryczną) nową porcję konkretów na temat tego tytułu. Po pierwsze, potwierdzono, że w grze pojawi się tryb współpracy dla maksymalnie trzech osób. Jedna z nich wcieli się w Jacka, czyli unoszącego się w powietrzu bota potrafiącego nie tylko chronić swoich sojuszników, lecz także zadawać obrażenia wrogom. Autorzy opisują tego bohatera jako „idealnego dla początkujących graczy”. Na tym jednak nie kończą się ujawnione konkrety.

Wiadomo już bowiem, jak Gears 5 zadziała na Xboksie One X. Podczas transmisji poświęconej trybowi multiplayer stojący na czele zespołu The Coalition Rod Fergusson potwierdził, że o ile w przypadku zabawy w lokalnym trybie multiplayer posiadacze „najpotężniejszej konsoli na świecie” mogą liczyć na rozdzielczość 4K i 30 klatek na sekundę, o tyle w innych trybach obraz będzie wyświetlany w 60 fps. A jak się mają sprawy w przypadku standardowej wersji konsoli Microsoftu? Cóż, niepytany, Fergusson nie zagłębiał się w ten temat.

Gears 5 zadziała na Xboksie One X w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. - Gears 5 z co-opem dla trzech graczy; 4K i 60 fps na Xboksie One X - wiadomość - 2019-06-10
Gears 5 zadziała na Xboksie One X w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę.

Co ciekawe, Fergusson przekonuje, że jest wielkim fanem zabawy na podzielonym ekranie, toteż nie podoba mu się, iż w „wyścigu” o rozdzielczość i klatki na sekundę deweloperzy decydują się odsunąć kwestie związane z lokalnym multiplayerem na margines. Inna sprawa, że jego zdaniem zaimplementowanie takiej funkcjonalności to dla twórców duże wyzwanie. Dość powiedzieć, że dopiero przy swojej drugiej grze opartej na technologii Unreal Engine 4 jego ekipa opanowała ją na tyle dobrze, by zapewnić stałe 60 fps przy rozdzielczości 4K. Warto pamiętać, że w Gears of War 4 musieliśmy wybierać pomiędzy jednym a drugim; na szczęście w tym przypadku obędzie się bez takich ceregieli.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Gears 5

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej