Poznaliśmy trzy mobilne gry wyróżnione podczas krakowskiej imprezy The BiG Indie Pitch. Są to Foodo Kitchen studia Tutu Labs, Wings of Fire zespołu Dreamworld Engineers oraz Lore autorstwa ekipy HotHead Balloon.

Podczas krakowskiej imprezy Digital Dragons 2014 odbyła się pierwsza w Polsce edycja The BiG Indie Pitch, czyli konkursu gier mobilnych zorganizowanego przez medialny koncern Steel Media. W zabawie wzięło udział 32 deweloperów i każdy z nich otrzymał jedynie cztery minuty na zaprezentowanie grupie ekspertów swojego pomysłu. Organizatorzy na zwycięzców wybrali projekty Foodo Kitchen studia Tutu Labs, Wings of Fire zespołu Dreamworld Engineers oraz Lore autorstwa ekipy HotHead Balloon.

Foodo Kitchen to gra zręcznościowa, w której serwujemy potworom słodkie desery. Nasi klienci nie znają jednak ludzkiego języka, więc porozumiewają się za pomoc obrazów wskazujących niektóre składniki. My na tej podstawie musimy przyrządzić smakołyk. Każda wymagana do tego czynność wymaga serii zabawnych gestów. Jeśli trafimy z przepisem zostaniemy nagrodzeni, a jeśli chybimy, to potwór wypluje posiłek.
Gra zmierza wyłącznie na iPada i trafi do sprzedaży 15 maja.

Z kolei Wings of Fire to zręcznościowa strzelanka lotnicza, w której zasiadamy w kokpicie myśliwca walczącego nad wyspami i wodami Pacyfiku w trakcie II wojny światowej. W grze nie ma za wiele oryginalnych pomysłów, ale zdobyła ona uznanie ekspertów przemyślanym systemem sterowania oraz atrakcyjną grafiką.
Obecnie wersja lite gry dostępna jest za darmo na iOS i Androidzie. Znacznie bardziej rozbudowana pełna edycja trafi do sprzedaży w czerwcu tego roku.

Natomiast Lore to śliczna przygodowa gra akcji, oparta na motywach baśni braci Grimm oraz wzbogacona wschodnioeuropejskim folklorem. Produkcja koncentruje się głównie na eksploracji oraz opowiadaniu ciekawej historii, często w nietypowy sposób interpretując klasyczne historie.
Lore powstaje z myślą o systemach iOS i Android, a premiera zaplanowana została na końcówkę tego roku.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.