Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 października 2021, 11:20

Nie tylko EA Sports - FIFA chce gier od innych wydawców

Organizacja FIFA uważa, że przyszłość piłkarskich gier i e-sportu nie powinna być w rękach jednego wydawcy.

W SKRÓCIE:
  1. organizacja FIFA potwierdziła długoterminowe plany rozwoju marki na rynku gier nie tylko ze wsparciem EA Sports;
  2. w oficjalnym komunikacie stwierdzono, że przyszłość piłkarskich gier oraz e-sportu uzależniona jest od zaangażowania więcej niż jednej strony kontrolującej i wykorzystującej prawa do marki FIFA;

Niedawne doniesienia sugerowały, że ewentualna zmiana nazwy serii FIFA wynika z ambitnych planów tytułowej organizacji. Te nieoficjalne informacje zdaje się potwierdzać oświadczenie opublikowane na oficjalnej stronie FIF-y. Jej zdaniem „przyszłość gier oraz e-sportu dla podmiotów związanych z piłką nożną musi obejmować więcej niż jedną stronę kontrolującą i wykorzystującą” prawa do marki.

Dla przypomnienia: tydzień temu firma EA Sports zasugerowała możliwość zmiany nazwy cyklu FIFA, być może – jak sugeruje zauważony znak towarowy – na EA Sports FC. Z artykułu gazety „New York Times” wynikało, że powodem jest postawa FIF-y, która żąda od wydawcy ponad dwukrotnie większej kwoty niż dotychczas za prawa do nazwy, ale też chce ograniczyć jego kontrolę nad marką na rynku gier wideo.

Nowy komunikat zdaje się potwierdzać informacje przekazane przez „NYT”. FIFA podaje, że przeprowadziła „kompleksową i strategiczną ocenę” długoterminowych planów rozwoju na rynku gier. Już teraz organizacja konsultuje się nie tylko z inwestorami i analitykami, ale też z deweloperami. Podkreślono również, że „spółki technologiczne i mobilne aktywnie rywalizują” o możliwość powiązania z marką FIFA.

Organizacja zwraca uwagę, że gry komputerowe oraz e-sport to „najszybciej rozwijające się gałęzie mediów na świecie”. Dlatego FIFA – mająca „obowiązek” wykorzystania pełnych możliwości związanych z marką – chce nabrać pewności, iż będzie miała wsparcie szerokiej gamy specjalistów w dostarczaniu „jak najlepszych doświadczeń dla fanów i konsumentów”.

Krótko mówiąc – tak jak twierdziły źródła „New York Times” – FIFA nie zamierza pozostawić praw do marki w rękach jednego dewelopera (czytaj: EA Sports). W planach organizacji pomoże m.in. niedawne powołanie marki FIFAe, która ma być platformą e-sportową dla produkcji sygnowanych logo FIF-y. Ponadto podkreślono, że przez lata piłkarskie gry wideo oraz rzeczywiste zawody stały się nierozerwalnie powiązane i te więzi należy jeszcze bardziej wzmocnić. W praktyce ma przełożyć się to na tytuły i inicjatywy połączone z Pucharem Świata oraz Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Kobiet.

  1. Oficjalna strona serii FIFA
  2. Recenzja gry FIFA 22 – od lat nie było tak dobrze
  3. FIFA 22 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej