Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2021, 21:45

FIFA 22 - pierwszy pokaz gameplayu; twórcy mówią o rewolucji

FIFA 22 ma być najbardziej realistyczną odsłoną w historii. Twórcy obiecują rewolucję w sposobie zachowania się piłkarzy i satysfakcjonujący gameplay.

Electronic Arts zasypuje nas ostatnio nowymi informacjami na temat gry FIFA 22. Podczas dzisiejszego pokazu z cyklu EA Play Spotlight mogliśmy zobaczyć pierwsze fragmenty rozgrywki okraszone komentarzami twórców. Zapowiada się na to, że FIFA 22 na konsolach nowej generacji i Google Stadii faktycznie przyniesie dużo wyczekiwanych przez fanów zmian.

Na samym początku materiału wideo twórcy opowiadali szerzej o technologii Hypermotion, o której pisaliśmy przy okazji premierowego zwiastuna gry. Tym, co jednak najbardziej nas zaciekawiło, były opisy nowych funkcji, które mają sprawić, że FIFA 22 będzie najlepszą odsłoną w historii, a deweloperzy mówią wręcz o rewolucji w sposobie zachowania się zawodników. Dzięki zastosowaniu Hypermotion i wykorzystaniu pełni mocy PS5 i XSX twórcy mogli zaimplementować w grze dodatkowych elementy z realnych spotkań piłkarskich.

Przechwytywanie danych z meczu, w którym brało udział 22 profesjonalnych piłkarzy, pozwoliło na dodanie do FIF-y 22 nowych animacji, przeniesionych na ekrany telewizorów i monitorów z prawdziwego boiska. Chodzi tu o elementy takie jak pozycja stopy podczas podania, dośrodkowania czy strzału z określonego miejsca albo ułożenie ciała podczas przyjęcia piłki czy sprintu. Twórcy dodali, że do tej pory nagrywali trzech lub czterech zawodników w studiu, ale zwiększona moc konsol nowej generacji pozwoliła na zarejestrowanie ruchów 22 graczy naraz. W efekcie gdy na wirtualnym boisku znajdą się dwa zespoły, każda drużyna ma być traktowana jako całość, a nie 22 odrębne jednostki, jak miało to miejsce do tej pory.

FIFA 22 - pierwszy pokaz gameplayu; twórcy mówią o rewolucji - ilustracja #1
Potężne ilości danych pozwoliły EA Sports na opracowanie dużo lepszej gry drużynowej.

Nowy system ma poprawić zachowanie bramkarzy, ulepszyć ich boiskową inteligencję i zmienić sposób reagowania w szczególnie trudnych przypadkach. Dodatkowe animacje mają sprawić, że trudne do obrony strzały mogą czasem zostać zatrzymane przez golkipera. Dzięki temu bramkarze nie będą już dysponować kilkoma tymi samymi interwencjami, ale całą gamą nowych zagrań.

FIFA 22 - pierwszy pokaz gameplayu; twórcy mówią o rewolucji - ilustracja #2
Specjalne stroje Xsens pozwoliły na realistyczne oddanie ruchów zawodników z pola oraz bramkarzy.

Twórcy zaimportowali także do FIF-y dane zebrane z prawdziwych piłek wyposażonych w specjalne czujniki. Gra będzie od teraz wiedzieć i na bieżąco analizować, jakie są opory podczas toczenia futbolówki po murawie, a jakie w powietrzu. Nowe parametry wpłyną na to, jak zachowa się piłka na boisku w zależności od stopnia jej podkręcenia, wysokości i innych czynników składających się na całe zagranie. Co ciekawe, ta funkcja trafi zarówno na konsole nowej generacji, jak i starsze platformy oraz pecety.

Kompletną nowością ma być funkcja explosive sprint. Sprawi ona, iż wciśnięcie przycisku sprintu w odpowiedniej chwili spowoduje nieco większe niż zwykle przyspieszenie. W ataku ma to dać więcej dynamiki i możliwość szybkiego oderwania się od obrońców. Z kolei w obronie explosive sprint pomoże w odpowiednim momencie ruszyć do rywala i zabrać mu piłkę.

FIFA 22 - pierwszy pokaz gameplayu; twórcy mówią o rewolucji - ilustracja #3
Inteligentniejsze ustawianie się zawodników w połączeniu z explosive sprintem otwiera wiele nowych możliwości.

Większość z wyżej wymienionych nowości trafi wyłącznie do next-genowej FIF-y 22, ale deweloperzy obiecują, że osoby, które kupią grę na pecetach, PS4 czy Xboksie One, także odczują różnicę względem FIF-y 21. Poza wspomnianą wcześniej poprawą fizyki piłki „uboższa” wersja gry zaoferuje także nowe sztuczki techniczne, ulepszony system odbiorów oraz niedostępne wcześniej sposoby na ustawianie taktyki w ofensywie i defensywie.

Na koniec warto wspomnieć, że twórcy zapewniają, iż sugerowali się opiniami fanów podczas tworzenia FIF-y 22. Pod uwagę brali głosy zarówno profesjonalnych zawodników, internetowych twórców, przedstawicieli społeczności zebranej na forach, zwykłych graczy, jak i osób, które testowały grę podczas specjalnych, zamkniętych sesji. Ponadto na podstawie zebranych danych z meczów online i offline dostosowano poszczególne zagrania, tak aby zabawa w FIF-ie 22 sprawiała więcej przyjemności i powodowała mniej frustracji podczas rozgrywki.

Deweloperzy obiecują, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych porcji informacji na temat rozgrywki w FIF-ie 22. O innych nowościach w nowej odsłonie FIF-y dowiemy się prawdopodobnie podczas wydarzenia EA Play Live, które odbędzie się już 22 lipca.

Buńczuczne obietnice „elektroników” zweryfikujemy 1 października 2021 roku, kiedy to FIFA 22 trafi na PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksa One, Xboksa Series X/S, pecety i Google Stadię. Na Nintendo Switchu tego samego dnia zagracie w okrojoną wersję nazwaną FIFA 22: Legacy Edition.

Mikołaj Łaszkiewicz

Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Obecnie jest redaktorem naczelnym serwisu Futurebeat.pl. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

więcej