Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2021, 20:40

Minecraft 1.18 - kolejny snapshot poprawia m.in. generację biomów

Nowy eksperymentalny snapshot został wypuszczony do Minecrafta. Tym razem w migawce zobaczymy poprawione generowanie biomów, nieco inne spojrzenie na góry w grze oraz wiele więcej mniejszych zmian.

Jedna z najpopularniejszych gier na świecie – Minecraft od studia Mojang – prężnie się rozwija. Niedawno w ręce graczy została oddana pierwsza „migawka” (snapshot) drugiej części aktualizacji Caves & Cliffs, a już dziś (tydzień później) otrzymaliśmy dostęp do następnego, tym razem eksperymentalnego snapshota. Wprowadzonej zawartości jest nieco mniej niż w przypadku poprzedniej migawki, a zmiany są raczej techniczne. Teraz w grze występują nowe góry, zaktualizowane jaskinie oraz zupełnie świeży, poprawiony system generowania terenu. Listę wszystkich zmian znajdziecie pod tym linkiem, natomiast wersję testową możecie pobrać tutaj.

Do tej pory w Minecrafcie pojawiało się dość dużo nowości i potrafiły one ze sobą kolidować. Dla przykładu niektóre biomy występowały w nienaturalnym otoczeniu – bagna pomiędzy śnieżnymi górami lub pustynią. Teraz geograficzne położenie wszystkich obszarów będzie bardziej poprawne i zgodne z rzeczywistością. Niestety wersja testowa boryka się z pewnymi problemami technicznymi, z racji których migawka została wypuszczona jako eksperymentalna, a jej instalacja jest nieco bardziej skomplikowana niż dotychczas. Instrukcję zaimplementowania nowej wersji gry również znajdziecie na stronie opisującej zmiany w snapshocie.

Druga część Caves & Cliffs do Minecrafta ma pojawić się jeszcze pod koniec 2021 roku.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej