Fanowski patch do remastera Mass Effect 2 wprowadza ponad 200 poprawek

Grupa Team Pyjak przygotowała nieoficjalną łatkę do Mass Effect 2: Legendary Edition, która kompleksowo poprawia ponad 200 błędów i działa z różnymi wersjami językowymi.

Krzysztof Kałuziński

Fanowski patch do remastera Mass Effect 2 wprowadza ponad 200 poprawek.
Fanowski patch do remastera Mass Effect 2 wprowadza ponad 200 poprawek.
W SKRÓCIE:
  1. Team Pyjak dostarczył nieoficjalną łatkę do gry Mass Effect 2: Edycja Legendarna, która poprawia ponad 200 błędów.
  2. Patch pozostaje w wersji beta, ale przez twórców jest traktowany jako kompleksowy, w pełni sprawny i kompatybilny ze wszystkimi oficjalnymi wersjami językowymi.
  3. Instalacja poprawek odbywa się wyłącznie za pośrednictwem narzędzia ME3Tweaks' Mod Manager.

Przeszło 200 poprawek – tyle zmian wprowadza do gry Mass Effect 2: Edycja Legendarna patch przygotowany nie przez oryginalnych twórców, lecz moderów skupionych wokół grupy Team Pyjak. Poprawki objęły m.in. animacje postaci, lokacje, misje powiązane z członkami drużyny oraz wszystkie DLC.

  • Przy tak dużej liczbie zmian trudno jest wymienić wszystkie z nich, dlatego zainteresowanych pełnym wykazem odsyłamy do strony z opisem łatki. Poniżej możecie przeczytać o kilku z nich.
  • Dzięki poprawkom przedstawicielki rasy asari spotykane na terenie Cytadeli odzyskały prawidłowy kolor dłoni. W remasterze miały one model typowy dla ludzi.
  • W oryginalnej wersji Mass Effect 2: LE podczas rozmów przez komunikator bohaterowie często wykonywali gest wskazujący na odbiór wiadomości z uwzględnieniem hełmu. Jeśli byli go pozbawieni, ich dłoń zamierała nienaturalnie w powietrzu. Po instalacji łatki w tej samej sytuacji postacie zamiast tego dotykają palcami ucha.
  • Patch sprawia, że Conrad Verner w Mass Effect 2 zachowuje się zgodnie z tym, w jaki sposób gracz potraktował go w pierwszej odsłonie cyklu.

Unofficial LE2 Patch – instalacja i kompatybilność

Łatka nie pozwala na ręczne wprowadzenie zmian w plikach gry, zamiast tego do instalacji konieczne jest użycie menedżera modów ME3Tweaks. Instrukcję znajdziecie tutaj. Warto wspomnieć, że narzędzie powstało z myślą o kompilacji Mass Effect Trilogy oraz remasterach.

Dzieło Teamu Pyjak powinno być w pełni kompatybilne ze wszystkimi oficjalnymi wersjami językowymi (dubbing oraz tekst), w których dostępna jest gra, a zatem również w polskiej. Autorzy zachęcają jednak do zgłaszania napotkanych błędów, ponieważ większość poprawek dotyczyła angielskiej edycji Mass Effect 2: LE.

W przypadku zastąpienia łatki nowymi modami część poprawek może się nie pojawić. Zdaniem twórców nie powinny jednak występować błędy wpływające na rozgrywkę.

Fanowski patch do remastera Mass Effect 2 wprowadza ponad 200 poprawek - ilustracja #1
Źródło: www.nexusmods.com.
Fanowski patch do remastera Mass Effect 2 wprowadza ponad 200 poprawek - ilustracja #2
Źródło: www.nexusmods.com.

Team Pyjak – dalsze plany moderów

Dzieło zespołu znajduje się jeszcze w fazie beta, niemniej autorzy podkreślają, że już teraz jest to kompleksowy twór, rozwiązujący największe problemy gry. Obecnie moderzy planują skupić się na usuwaniu mniejszych błędów, twierdzą jednak, że minie sporo czasu, nim pojawi się finalna wersja łatki.

  1. Mass Effect: Edycja Legendarna – oficjalna strona
Mass Effect: Legendary Edition

Mass Effect: Edycja legendarna

Mass Effect: Legendary Edition

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 maja 2021

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.6

Gracze

9.1

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

32

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Lubisz Gothica: Kroniki Myrtany? Spotkaj się z twórcami na Pyrkonie

Następny
Lubisz Gothica: Kroniki Myrtany? Spotkaj się z twórcami na Pyrkonie

40 światów w 90 dni; zobacz niesamowity pokaz możliwości Unreal Engine 5

Poprzedni
40 światów w 90 dni; zobacz niesamowity pokaz możliwości Unreal Engine 5

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl