Warszawa, Lublin, a za chwilę Wrocław i Trójmiasto do Flight Simulator 2020. Przy ulepszaniu gry Microsoftu modderzy wykorzystują dane Google Maps.

Microsoft Flight Simulator wystartował z wielkim rozmachem, ambitnie odtwarzając całą kulę ziemską. Większość lokacji, w tym także Polskę, oparto jednak na proceduralnym generowaniu terenu, przez co nasze metropolie nie są zbyt wierne rzeczywistości. Dzięki wbudowanym w grę narzędziom modderskim, społeczność skupiona wokół MFS2020 zabrała się za „łatanie” niedoróbek i odpowiednie poprawki pojawiają się także w polskich miastach. Jednym z takich projektów jest Warsaw City MFS, który dodaje do naszej stolicy sporo charakterystycznych obiektów.

W rozrastającej się stopniowo paczce z modem znajdziemy m.in. hotel Marriot, dworzec centralny, Zamek Królewski, Stadion Narodowy, stadion Legii, Pałac Prezydencki, most Siekierkowski, centrum handlowe Złote Tarasy, Muzeum Powstania Warszawskiego, wieżowce Q22, Intercontinental, HSBC, KGHM i parę innych obiektów. Prace koordynowane są na serwerze Discord Warsaw City MFS, gdzie można śledzić ich przebieg oraz znaleźć linki do najnowszej wersji.

Warszawa nie jest jedynym polskim miastem, nad którym pracuje społeczność skupiona wokół Flight Simulator 2020. Swoją paczkę ze sporą liczbą charakterystycznych obiektów otrzymał też Lublin, a lada chwila pojawi się Wrocław oraz Trójmiasto. Linki i najświeższe informacje o postępach prac można znaleźć na facebookowej grupie Microsoft Flight Simulator 2020 Polska. Instalacja jest prosta i polega na przekopiowaniu głównego katalogu z modem do folderu „Community” na dysku z zainstalowaną grą.
Co ciekawe, oprócz wykonywanych od podstaw obiektów w programach do grafiki 3D, do uzupełniania braków w danych serwisu map Bing (których używa gra Microsoftu), modderzy najczęściej korzystają z konkurencyjnych Google Maps. O wiele dokładniejsze zdjęcia i autogenerowanie wyglądu 3D pozwalają w miarę szybko przekonwertować budynki czy obiekty z wielu miejsc na świecie do Flight Simulator 2020 i cieszyć się fotogrametrią tam, gdzie serwis Bing tego nie oferuje.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
53

Autor: Dariusz Matusiak
Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.