Fallout: New Vegas – zestaw modów przywracających wycięte fragmenty gry

Mimo dwóch lat od premiery, Fallout: New Vegas nadal skrywa pewne tajemnice. Jednym z efektów ich poszukiwań jest zestaw modów, pozwalających przywrócić część fragmentów gry, które z wielu przyczyn nie znalazły się w jej ostatecznej wersji.

Michał Kułakowski

Fallout: New Vegas był bez wątpienia jedną z największych gier RPG ostatnich lat. Niestety, ograniczony czas, rozmiary świata, a także problemy techniczne związane z błędami silnika i działaniem tytułu na konsolach sprawiły, że pracujące nad nim studio Obsidian musiało iść na kompromisy. Ich skutkiem były wycięte questy, dialogi, postacie, a także zmiany w poszczególnych lokacjach i elementach scenariusza, które nie zawsze odpowiadały pierwotnej wizji twórców.

Te „zaginione w akcji” fragmenty gry przywraca zestaw modów, stworzonych przez osobę korzystającą z pseudonimu moburma80. Moder przejrzał dokładnie kod New Vegas w poszukiwaniu zwartości, która została pozbawiona szans na ujrzenie światła dziennego. Okazało się, że poza znanymi już przypadkami, tego typu ukrytych niespodzianek jest więcej niż można byłoby się spodziewać. Część z nich jest na tyle dopracowana przez dewelopera (postacie posiadają np. w pełni zdubbingowane dialogi), że nadaje się do tego, by po niewielkich poprawkach ponownie stać się częścią rozgrywki. Większość odkryć autor opisuje zresztą w wyjątkowo obszernym wpisie, który możecie zobaczyć tutaj.

Dotychczas moburma opublikował 10 osobnych modów. Część z nich dodaje lub rozszerza istniejące już questy, jak również wprowadza wspomnianych npc-ów i nowe spotkania na pustyni. Dużym zmianom podlega też Freeside, które w ostatecznej wersji gry, ze względu na ograniczenia wydajności konsol, musiało zostać zmniejszone i podzielone na osobne lokacje. Autorzy zdecydowali się także usunąć z ulic wielu przechodniów, uprościć ich zachowanie oraz zrezygnować z nagranych linii dialogowych. Modyfikacja stara się przywrócić te brakujące elementy, ale – co warto tutaj zaznaczyć – mocno obciąży nasz komputer i zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych błędów. Ciekawostką może być możliwość przywrócenia pierwotnego intra gry, które było odtwarzane na jej silniku, w czasie rzeczywistym. Zawiera ono także nieco inny przebieg rozmowy od tej, która znalazła się w ostatecznej filmowej wersji wprowadzenia.

Fallout: New Vegas to nie jedyna gra studia Obsidian, która doczekała się podobnej modyfikacji. Od wielu lat dostępna jest także nieoficjalna łatka dla Star Wars: Knights of The Old Republic II. Podobnie jak dzieło moburmy, przywraca ona szereg miejsc, postaci i zadań, które z różnych przyczyn zostały wycięte z ostatecznej wersji produkcji, ale jako swoiste relikty przetrwały w jej plikach instalacyjnych. Tego typu mody nie tylko udowadniają, że zaangażowanie fanów nie ma granic, ale także pobudzają ciekawość i wyobraźnię. Poza tym, odsłaniają kulisy procesu produkcji gier, który jak się okazuje może biec bardzo krętymi ścieżkami.

Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 19 października 2010

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.6

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Shadowrun: Returns – nowa grafika koncepcyjna

Następny
Shadowrun: Returns – nowa grafika koncepcyjna

Injustice: Gods Among Us – Supermana i Batmana poróżniła kobieta?

Poprzedni
Injustice: Gods Among Us – Supermana i Batmana poróżniła kobieta?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl