Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2019, 11:59

autor: Adrian Werner

Fallout 76 - cheaterzy wprowadzili do gry NPC-ów z Fallouta 4

Grudzień na razie nie jest udanym miesiącem dla gry Fallout 76. Najnowsza afera dotyczy cheaterskich skryptów, które pozwoliły użytkownikom tworzyć legendarne przedmioty oraz spawnować postacie niezależne z Fallouta 4.

W trakcie darmowego okresu na niektórych serwerach działy się istne cuda. - Fallout 76 - cheaterzy wprowadzili do gry NPC-ów z Fallouta 4 - wiadomość - 2019-12-19
W trakcie darmowego okresu na niektórych serwerach działy się istne cuda.

Od premiery Fallout 76 minął już ponad rok, a mimo to gra nadal potrafi zadziwić poziomem niedopracowania technicznego. Najnowszym tego przykładem stało się kreatywne hakowanie, które pozwoliło graczom spawnować m.in. ludzkich NPC-ów oraz elementy z Fallouta 4.

Tydzień temu jeden z graczy ku swojemu zdziwieniu napotkał w Fallout 76 statek powietrzny Prydwen, czyli jednostkę należącą do Bractwa Stali, którą mogliśmy zobaczyć w czwartej części cyklu. To był jednak dopiero początek. Kilka dni temu do sieci trafiły cheaterskie skrypty, które pozwalały swobodnie spawnować w grze różnorodne elementy oraz postacie, w tym te, które pochodzą z Fallouta 4. Wiele osób było także w stanie błyskawicznie tworzyć legendarne przedmioty.

Oczywiście takie zabawy prawie zawsze kończą się banem, ale w dniach 12-16 grudnia firma Bethesda zorganizowała darmowy weekend Fallouta 76. Gracze potworzyli więc dodatkowe konta, które nie żal było stracić, i dzięki temu mogli zaszaleć z cheaterskimi skryptami. Udało im się m.in. przywołać w grze postacie niezależne, w tym pochodzącego z Fallouta 4 Prestona Garveya. Co ciekawe, zachowywały się one zaskakująco sprawnie, poruszając się po obozowisku, atakując agresorów i korzystając z osłon w trakcie walki. Możliwe było nawet przeobrażenie ich w klasycznych RPG-owych towarzyszy, podążających za graczem i chroniących go przed zagrożeniami.

Nie wszystko to działało w pełni właściwie. Postacie niezależne często spawnowały się bez ubrań i uzbrojenia. Mimo to sam fakt ich pojawienia się źle świadczy o stanie technicznym gry. Ponadto to kolejny dowód na to, jak duża część produkcji została wprost przeniesiona z Fallouta 4.

Bethesda zareagowała na tę sytuację wyłączając serwery gry. Zostały one aktywowane dopiero, gdy gotowa była aktualizacja blokująca większość skryptów. Usunięto również przedmioty, które mogły zostać zdobyte tylko za pomocą cheatów.

Pikanterii sprawie dodaje fakt, że sama Bethesda również ma w planach dodanie postaci niezależnych. Gracze długo jednak na to poczekają, gdyż ta nowość pojawi się w aktualizacji Wastelanders, która ukaże się dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku. Fakt, że to tej pory nie podano bardziej konkretnego terminu sugeruje, że od premiery dzieli nas jeszcze szmat czasu.

Przypomnijmy, że gra Fallout 76 ukazała się 14 listopada ubiegłego roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Produkcja została przyjęta chłodno – edycja pecetowa posiada obecnie średnią ocen na poziomie 52% według serwisu Metacritic. Projekt nie zachwycił również naszego redaktora, który wystawił mu notę 5.5/10.

Głównym powodem słabego przyjęcia gry był jej fatalny stan techniczny. Przez rok od premiery sporo się w tej kwestii zmieniło, ale Fallout 76 nadal kuleje pod tym względem. Niedawno głośno było o omijaniu ograniczeń systemu PvP za pomocą bomb nuklearnych oraz błędzie powodującym niszczenie pancerzy. Do tego wściekłość graczy wzbudziło wprowadzenie płatnej subskrypcji.

  1. Oficjalna strona serii Fallout
  2. Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
  3. Wszystko o Fallout 76
  4. Fallout 76 - poradnik do gry
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Fallout 76

Fallout 76