Około 60 osób zostało zwolnionych ze studia Carbine - zespołu odpowiedzialnego za wydane w czerwcu MMORPG WildStar. Oficjalnym powodem cięć kadrowych jest nowa strategia biznesowa wydawcy gry, NCsoftu, który ma zamiar mocniej skupić się na produkcjach na smartfony oraz tablety.
Studiem Carbine wstrząsnęła fala zwolnień. Zespół, który stworzył WildStar – wydane w czerwcu tego roku MMORPG, łączące w sobie elementy fantasy i science-fiction – został uszczuplony aż o 60 pracowników. Decyzja ta została podjęta przez zarząd firmy NCsoft, któremu podlega obecnie Carbine Studios. Powodem jest restrukturyzacja w zachodnich oddziałach korporacji.

W oficjalnym oświadczeniu NCsoft możemy przeczytać, że cięcia kadrowe dotknęły każdego z podległych firmie deweloperów. Wyjątkiem pod tym względem jest ArenaNet – studio odpowiedzialne za obie części innego popularnego MMORPG, Guild Wars. Zwolnienia są wynikiem nowej strategii biznesowej, która ma zapewnić korporacji pozycję lidera w branży. NCsoft skupi się od teraz na swoich największych markach (wśród których wymienione zostały WildStar, Aion, Lineage oraz oczywiście Guild Wars), jednak postara się także zaistnieć na rynku gier kierowanych na smartfony oraz tablety. Według anonimowego źródła, z którym skontaktował się portal Polygon, studio Carbine zostało najmocniej dotknięte przez cięcia w personelu i straciło około 60 osób spośród kilkuset zatrudnionych. Warto przy tym dodać, że zwolnienia uderzyły także w osoby starsze stażem, nie tylko w najmniej doświadczonych pracowników.

Studio Carbine zostało założone w 2005 roku przez kilkunastu byłych członków Blizzard Entertainment, pracujących wcześniej nad World of Warcraft. Dwa lata później zostało przejęte przez NCsoft i w czerwcu tego roku wydało WildStar – dobrze przyjętą produkcję z gatunku MMORPG, która łączy w sobie elementy science-fiction i fantasy.
Więcej:Bunt w studiu GTA 6? Ponad 200 pracowników Rockstar North żąda przywrócenia zwolnionych kolegów
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.