Strategia Factorio wkrótce opuści wczesny dostęp. Studio Wube Software podjęło więc decyzję, że 16 kwietnia cena gry podniesiona zostanie o 50%. Autorzy są przeciwni promocjom, więc to ostatnia okazja, aby taniej nabyć ten projekt.

Twórcy strategii Factorio, czyli ludzie ze studia Wube Software, poinformowali, że wkrótce cena gry zostanie na stałe podniesiona o 50%. Obecnie produkcję można kupić za 20 dolarów, a od 16 kwietnia kwota ta wynosić będzie 30 dolarów. W Polsce produkcja kosztuje teraz 50 złotych, więc spodziewamy się, że u nas cena wzrośnie do 75 zł.
Jest to ważna informacja dla osób zainteresowanych nabyciem Factorio, gdyż autorzy są przeciwni jakimkolwiek przecenom. Do tej pory nie zorganizowano żadnej promocji gry i twórcy twierdzą, że w przyszłości również nie możemy spodziewać się żadnych przecen. To więc ostatnia okazja, aby kupić ten tytuł taniej.
Podwyżka ceny wynika z przygotowań do opuszczenia wczesnego dostępu. Factorio zadebiutowało w Steam Early Access w lutym 2016 roku i tak jak wielu innych deweloperów korzystających z tego modelu sprzedaży, studio Wube Software zaoferowało grę taniej, po to, aby zachęcić graczy do zakupu niekompletnej wersji i wynagrodzić im pomoc w ulepszeniu projektu.
Obecnie twórcom udało się ustabilizować wersję 0.16 gry i pracują już nad patchem 0.17. To wydanie najprawdopodobniej stanie się edycją 1.0, która opuści wczesny dostęp. Oczywiście, jej premiera nie będzie oznaczała, że autorzy zaprzestaną dalszego ulepszania i rozwijania gry.
Przypomnijmy, że Factorio powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Gra zadebiutowała w Steam Early Access 25 lutego 2016 roku, po kilku miesiącach dystrybucji wczesnej wersji za pośrednictwem strony deweloperów. Produkcja okazała się wielkim sukcesem – według danych Steam Spy, w samym tylko serwisie Steam sprzedano ponad 1,2 mln egzemplarzy. Co więcej, tytuł dalej cieszy się dużą popularnością. Wczoraj w najgorętszym momencie dnia w projekt bawiło się prawie 12 tysięcy osób.
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.