Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2018, 11:03

autor: Kamil "Góral" Zwijacz

Iron Harvest otrzyma tryb multiplayer

Deweloperom ze studia KING Art Games udało się zebrać ponad milion dolarów na produkcję gry Iron Harvest. Dzięki temu finalna wersja zaoferuje tryb multiplayer.

Na Kickstarterze trwa zbiórka pieniędzy na strategię Iron Harvest osadzoną w uniwersum 1920+. Deweloperzy ze studia KING Art Games potrzebowali 450 tysięcy dolarów na dokończenie produkcji, ale udało im się już zebrać milion dolarów (pieniądze z Kickstartera + wpłaty przez PayPala). Dzięki temu finalna wersja zaoferuje nie tylko tryb solowy, ale też multiplayer. W opublikowanym komunikacie ujawniono cele, które firma chce osiągnąć w przypadku zabawy wieloosobowej.

Iron Harvest otrzyma tryb multiplayer - ilustracja #1
Iron Harvest w skrócie:
  • strategia osadzona w uniwersum 1920+ Jakuba Różalskiego;
  • ukaże się na konsolach PS4 i XOne oraz PC-tach;
  • za grę odpowiada studio KING Art Games.

Deweloper zamierza opracować taki system, w którym mały błąd na początku rozgrywki nie przekreśli naszej szansy na wygraną, co m.in. ma zachęcać do kończenia spotkań, a nie uciekania w trakcie. Z kolei wygrywająca osoba nie powinna się czuć bezpiecznie, więc w tym przypadku wyzwanie będzie wzrastać wraz ze zbliżaniem się do celu.

Twórcy planują zaprojektować multiplayer w taki sposób, by nie można było wypracować jednej strategii, która sprawdzi się w każdej sytuacji i na każdej mapie. Ponadto rozgrywka ma być dobrze zbalansowana i zróżnicowana. Dodatkowo tryby gry zostaną stworzone zarówno z myślą o osobach preferujących szybkie starcia, trwające około 15 minut, jak i tych, które wolą spędzić na zabawie np. całą godzinę.

KING Art Games nie zamierza też dzielić społeczności, by zachować dużą pulę graczy i szybkie wyszukiwanie spotkań. Pomoże w tym np. specjalny system, w którym gracze o wysokich umiejętnościach będą mieć do zrealizowania dodatkowe cele podczas zabawy, a ci słabsi mogą liczyć na pewne bonusy. Np. na początku rozgrywki weterani otrzymają mniejszą liczbę punktów służących do wytwarzania jednostek, a laicy więcej. Ponadto nagradzana ma być regularność i częste granie – mowa o rozmaitych celach krótko- i długoterminowych, sezonach itd.

Wszystko to uzupełni przystępność. Multiplayer Iron Harvest ma zachęcać graczy do rozwoju. Na początku przygody niedoświadczone osoby zapewne będą często przegrywać z bardziej obeznanymi graczami, ale i tak mogą one liczyć na jakieś elementy zachęcające do podejmowania kolejnych prób, mają czuć, że robią postępy.

Na papierze wygląda to wszystko całkiem fajnie, ale czas pokaże, jak będzie w rzeczywistości. Premiera gry odbędzie się najwcześniej w 2019 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach.