Electronic Arts zarobiło na sprzedaży Battlefield 1943 16 milionów dolarów
Eric Brown z firmy Electronic Arts poinformował, że gra Battlefield 1943, wydana latem ubiegłego roku na Xboksa 360 i PlayStation 3, zarobiła dotąd prawie 16 milionów dolarów. Nie byłoby w tym niczego zaskakującego, gdyby nie fakt, że produkcja EA DICE, zaprojektowana w tzw. międzyczasie, została udostępniona wyłącznie za sprawą serwisów dystrybucji cyfrowej.
Eric Brown z firmy Electronic Arts poinformował, że gra Battlefield 1943, wydana latem ubiegłego roku na Xboksa 360 i PlayStation 3, zarobiła dotąd prawie 16 milionów dolarów. Nie byłoby w tym niczego zaskakującego, gdyby nie fakt, że produkcja EA DICE, zaprojektowana w tzw. międzyczasie, została udostępniona wyłącznie za sprawą serwisów dystrybucji cyfrowej (Xbox Live Arcade i PlayStation Network).
Sukces Battlefielda 1943, którego wyprodukowanie pochłonęło kilka milionów dolarów, zapewne nie dziwi osób żywo zainteresowanych tematem gry studia EA DICE. Jak wiadomo, gra uzyskała w marcu tego roku miano najszybciej sprzedającej się produkcji dostępnej w ofercie Xbox Live Arcade, osiągając pułap miliona sprzedanych egzemplarzy w zaledwie 8 miesięcy od dnia swojej oficjalnej premiery. Produkcja radziła sobie doskonale także w wersji na PlayStation 3.
Mimo sukcesu na konsolach, firma EA ciągle nie zdecydowała się na udostępnienie Battlefielda 1943 w wersji na komputery osobiste. Według ostatnich wieści, jej proces produkcji nie został jeszcze ukończony. Więcej szczegółów na temat pecetowego B1943 powinniśmy poznać już niebawem.
Brown przyznał jednocześnie, że duże zyski przyniosła firmie Electronic Arts nie tylko sprzedaż Battlefield 1943, ale również cyfrowa dystrybucja pełnych wersji gier na PC (dokonywana za pośrednictwem EA Store). Sporą popularnością cieszył się również dodatek DLC Ultimate Team do gier piłkarskich FIFA 09 i FIFA 10 (zarobił 45 milionów dolarów). W związku z powyższym, EA oczekuje, że sprzedaż cyfrowych wersji gier oraz dodatków przyniesie firmie w bieżącym roku fiskalnym około 20% wszystkich przychodów.
Nie jest to oczywiście pierwszy przypadek, gdy EA wypowiada się bardzo pozytywnie odnośnie dystrybucji elektronicznej. Nie tak dawno dowiedzieliśmy się bowiem, że firma zarabia w ten sposób coraz więcej pieniędzy. Dochód z tytułu sprzedaży gier przez Internet rośnie w tempie 30% rocznie. Z analiz EA wynika, że w niedalekiej przyszłości dystrybucja cyfrowa przynosić będzie firmie 40% wszystkich przychodów. W pewnej mierze ma w tym pomóc również gra MMO Star Wars: The Old Republic.

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
JOY Generał

Może i tak zrobią że będzie to DLC bo w tej chwili wypuszczając tą gre zrobili by sami sobie konkurencje do BC2 i Wietnamu.... albo wypuszczą kilka miesięcy po wietnamie.
Bratiszka Legionista

Może wreszcie wydadzą na PCty, złożyłem zamówienie wstęne już prawie rok temu i niestety nic, może wezmą się do roboty i zamiast hały typu BFP4F dadzą nam wreszcie BF1943
zanonimizowany641506 Senator
a po cholerę Wam ta gierka? przecież to miał być tylko przedsmak przed bad company 2 - kupcie sobie dodatek Vietnam i śmigajcie na serwerach a nie zawracacie sobię głowę przeciętnym produktem...
zanonimizowany652583 Generał
Z ostatnich wynikow jakie znalazlem, czyli z maja wynika, ze gra zeszla w ponad 1.5mln egzemplarzy (w marcu 2010 bylo ponad milion). Przy cenie 15USD, bo za tyle byla sprzedawana i rozprowadzano ja przez siec, daje to ponad 22mln zielonych. A przeciez od maja z pewnoscia jeszcze troche sie sprzedalo, wiec mozna zalozyc, ze zeszlo 2mln, czyli zysk powinien wyniesc 30mln, a nie 16mln. No chyba, ze EA musialo odpalic dole Sony i Microsoftowi za dystrybucje w PSN i XBL.