Eksploracja w Titan Quest 2 ma być nie lada gratką dla graczy. Twórcy powiedzieli „nie” proceduralnemu generowaniu świata

Studio Grimlore Games pochwaliło się, że cały świat w Titan Quest 2 tworzony jest ręcznie, a więc bez użycia proceduralnej generacji.

Adrian Werner

Eksploracja w Titan Quest 2 ma być nie lada gratką dla graczy. Twórcy powiedzieli „nie” proceduralnemu generowaniu świata, źródło grafiki: THQ Nordic..
Eksploracja w Titan Quest 2 ma być nie lada gratką dla graczy. Twórcy powiedzieli „nie” proceduralnemu generowaniu świata Źródło: THQ Nordic..

Titan Quest II zapowiada się na jedno z najciekawszych nadchodzących RPG akcji. Osoby czekające na tę produkcję zainteresować powinien opublikowany na Steamie artykuł, w którym twórcy opisują sposób konstruowania świata gry.

  1. Przede wszystkim autorzy zdecydowali, że nie skorzystają z proceduralnej generacji. Zamiast tego każdy element odwiedzanych przez graczy lokacji stworzony zostanie ręcznie. Według twórców tylko w ten sposób możliwe jest stworzenie miejscówek, których eksploracja zapewnia prawdziwą przyjemność, a za każdym rogiem czekają nowe niespodzianki.
  2. Mocną stroną pierwszego Titan Quest był imponująco zrealizowany świat mitologicznej, starożytnej Grecji i autorzy sequela wkładają dużo wysiłku, by klimat „dwójki” przypominał ten z pierwowzoru.
  3. W grze znajdziemy lokacje realistycznie odtwarzające greckie scenerie, którym towarzyszyć będą miejscówki o mitologicznym charakterze. W tym drugim przypadku autorzy wzorowali się na prawdziwych lokalnych wioskach i świątyniach, ale jednocześnie mocno zwiększyli ich skalę i fantastyczność.

Przypomnijmy, że Titan Quest II zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Gra zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Na razie twórcy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.

Odpowiedzialne za pierwszą część cyklu studio Iron Lore Entertainment zamknięto w 2008 roku. Dlatego produkcję sequela powierzono zespołowi Grimlore Games, który wcześniej opracował ciepło przyjęte SpellForce 3.

Nowe screeny:

Źródło fot. THQ Nordic.

Źródło fot. THQ Nordic.

Nowe artworki:

Źródło fot. THQ Nordic.

Źródło fot. THQ Nordic.

Titan Quest 2

Titan Quest 2

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 1 sierpnia 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.1

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

54

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-02-04
22:25

Kwisatz_Haderach Senator

Kwisatz_Haderach

I bardzo dobrze. Eksploracja map Titan Questa i Grim Dawn (oraz dodatkow do tych gier) to cos wspanialego. Grim Dawn w dodatkach to juz wogole jest exploracyjne cudo, tyle jest poukrywanych,, opcjonalnych rzeczy i roznych pierdoletow. Dotego na kolejnych poziomach trudnosci niektore lokacje maja jeszcze dodatkowe, nowe sekrety/loot i nieraz poukrywane cale gigantyczne, wielopietrowe dungeony.

Nikt nie powiedzial ze HnS musi miec losowo generowane mapy, dungeony czy swiat gry.
Zwlaszcza ze Titan Quest nie byla gra nastawiona na "zoom, zoom" byle szybciej i grindowanie sezonow i tego typu rzeczy, itd.

Podobnie milo wspominam design swiata obydwu Sacred'ow.

Mam tez nadzieje ze gameplay bedzie podobny desgnersko (glownie chodzi mi o szybkosc gry ogolna) do TQ/GD i nie bedzie sie zapatrywal np w to co robi PoE.
Zadnego zoom, zoom i trzymanie jednego przycisku obserwujac ekran zasrany wybuchami i 15fps. PLX

Komentarz: Kwisatz_Haderach
2024-02-05
11:48

kaagular Generał

Nie bardzo rozumiem co news chce przekazać. Czy całe mapy będą stworzone ręcznie i tyle czy "klocki" będą tworzone ręcznie, a potem mapy się będą generowały automatycznie z ręcznie wykonanych klocków. Obstawiam to pierwsze i to jest problem. To jest fajne rozwiązanie na raz, a H&S to gatunek, który uwielbia olbrzymią regrywalność. Dwa razy tej samej mapy nie przejdę bo i po co. Nawet inny build tu nie wiele pomoże.
PoE tutaj jest nie do pobicia, kampanię trzeba jakoś przeboleć ale potem w każdym sezonie jest rotacja map, które wewnętrznie się różnią (nie wszystkie) oraz cała masa innych opcji do grania plus cudowny zoom-zoom pozwalający "ominąć" powtarzalność. Gram teraz w LE i... no bieda trochę. Po dwóch dniach wpada się w ogromną powtarzalność.
Oby było szybko bo w TQ1 grało się ślimakiem. Nie cierpię jak postacie poruszają się wolniej niż moja 80 letnia babcia pod koniec dnia.

Komentarz: kaagular
2024-02-05
19:40

Bri Generał

Bri

Też kilka razy zaczynałem, odpadałem w połowie egiptu czy jakoś tak. Pamiętam że po Diablo2 gdzie za każdym uruchomieniem gry lokacje były inne - gdy grałem w TQ to od razu był niesmak że u nich to nie działa. Potem chyba był proceduralny Torchlight i było git, a potem D3 i zatrzęsienie "statycznych" designów.

Dla mnie zrobienie map/światów dobrze - to zrobienie tak jak w D2. Więc D3/D4/POE/TW nie są zrobione dobrze pod tym względem.

Komentarz: Bri
2024-02-06
15:15

Arturo1973 Konsul

👍

Titan Quest to mega dobra gra, którą przechodziłem co najmniej 5 razy. Jeśli dwójka będzie co najmniej tak samo dobra, no to będzie grane przez wiele, wiele godzin.

Komentarz: Arturo1973
2024-02-13
14:27

Artur676 Generał

Jeśli to ma poprawić jakość gry to jestem na tak. Czas skończyć z bylejakością która trawi branżę od kilku lat.

Komentarz: Artur676

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl