Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2024, 09:05

autor: Adrian Werner

Na Steam można już sprawdzić, czy Harold Halibut, gra o życiu i przyjaźni, przyciąga czymś poza nietypową grafiką

Na Steamie zadebiutowało demo gry Harold Halibut, czyli obiecującej przygodówki z bardzo nietypową oprawą graficzną.

Źródło fot. Slow Bros.
i

Nowa edycja Steam Next Fest ruszy dopiero jutro, ale wiele zespołów postanowiło udostępnić wcześniej przygotowane na ten festiwal dema – najpewniej po to, aby uniknąć zniknięcia w powodzi setek wersji demonstracyjnych, która zaleje w poniedziałek serwis firmy Valve. Jednym z takich studiów jest niemieckie Slow Bros, pracujące nad przygodówką Harold Halibut.

  1. Udostępnione na Steamie demo „waży” 54,05 GB.
  2. Wersja demonstracyjna zapewnia ok. 1,5 godziny zabawy, choć autorzy przyznają, że jej przejście niektórym graczom zajęło dwa razy więcej czasu.
  3. Nie wiemy, do kiedy demo będzie dostępne. Niemniej Steam Next Fest zakończy się 12 lutego i większość studiów usunie wtedy swoje dema, więc zainteresowanym sprawdzeniem gry doradzamy pośpiech.

Przypomnijmy, że Harold Halibut ma się ukazać w pierwszej połowie tego roku. Gra nie zaoferuje polskiej wersji językowej. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole PlayStation i Xbox. Jak dotąd autorzy nie doprecyzowali, czy chodzi tylko o najnowsze generacje tych platform, czy też w planach są także wersje na poprzednie. Warto jednak zauważyć, że w opisie gry w PS Store pojawia się wzmianka o PS4 i PS5.

Cechą wyróżniającą Harolda Halibuta jest sposób, w jaki wyprodukowano ten tytuł. Większość jego elementów została opracowana jako prawdziwe rekwizyty, które następnie przekonwertowano na wirtualne obiekty 3D, wykorzystując oprogramowanie do fotogrametrii. Proces ten był bardzo czasochłonny – prace nad grą trwają już ponad dziesięć lat, ale – sądząc po udostępnionych do tej pory materiałach – zaowocował prawdziwie unikalną oprawą graficzną.

  1. Harold Halibut na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej