Ekran powitalny w PS2 nie był przypadkowy. Co symbolizowały białe kolumny?
Co skrywa ekran startowy PlayStation 2? Okazuje się, że kolumny na nim przedstawione nie są przypadkowe.

źródło:Youtube | Politoed
Główna grafika do tego artykułu jest doskonałym przykładem obrazu, który można usłyszeć. Wielu graczy doskonale zna ekran startowy po uruchomieniu PlayStation 2 – prezentuje on długie bloki, wyłaniające się w akompaniamencie charakterystycznego ambientu. Okazuje się, że liczba oraz długość tychże obiektów nie jest przypadkowa.
Easter egg już na starcie
Uruchamiając PlayStation 2, nie zawsze dokładnie przyglądaliśmy się wspomnianym blokom, ponieważ traktowaliśmy je jako zwykły ekran startowy. Ponadto trwał on zaledwie kilka sekund, więc nie było czasu, aby zastanowić się nad tym, czy figury na ekranie mają jakiekolwiek znaczenie. Otóż mają, bo jak się okazuje, ich liczba odpowiada temu, jak często graliśmy w daną grę. To jednak nie koniec, ponieważ zmieniają się także wymiary kolumn. Bloki są renderowane na ekranie w czasie rzeczywistym na podstawie liczby zapisów na karcie pamięci i ich rozmiarów, co oznacza, że wysokość każdej kolumny reprezentuje czas, jaki gracz poświęcił danemu tytułowi na konsoli PS2.
Ciekawostek ciąg dalszy

Po uruchomieniu konsoli, w której nie znajduje się płyta z grą, po grafice przedstawiającej monochromatyczne bloki, pojawia się animacja niewielkich, kręcących się kulek. W rzeczywistości symbolizują one zegar ustawiony w systemie PlayStation 2. Czasami można zaobserwować, że kulki łączą się ze sobą i zmieniają się w jedną, dużą. Taka grafika oznacza, że na zegarze minęła minuta. Jeśli widzimy dwie kulki, na zegarze minęło 30 sekund. Trzy kulki określają 20 lub 40 sekund, a cztery światełka informują, że na zegarze upłynęło 15 lub 45 sekund. Za zapamiętywanie czasu i daty odpowiedzialna jest wbudowana bateria. Jesli po rozruchu PS2 okaże się, że świecące kulki się nie poruszają, oznacza to, że bateria przestała działać.
Zastosowanie daty
Przeglądając na karcie pamięci stany zapisów konkretnych tytułów, mogliśmy sprawdzić, kiedy w nie graliśmy. W Metal Gear Solid 3: Snake Eater mogliśmy jednak znaleźć pewne ciekawe zastosowanie dla ustawień w biosie konsoli.
Uwaga! W tym miejscu pojawia się spoiler dotyczący gry.
Na pewnym etapie toczymy bój z bossem znanym jako The End. Jest nim bardzo leciwy jegomość, który doskonale posługuje się karabinem snajperskim. Możemy pokonać go w konwencjonalny sposób, jednak Kojima nie byłby sobą, gdyby nie naszpikował swojej gry ciekawostkami. W trakcie walki możemy zapisać grę, wyjśc z niej, a nastepnie ustawić datę na konsoli na osiem dni do przodu. Wówczas po uruchomieniu MGS3 okaże się, że nasz rywal umarł ze starości.
Więcej artykułów związanych z PlayStation znajdziecie tutaj:
- PlayStation 2
- Sony
- ciekawostki growe
- gaming
- historia konsol
- konsole stacjonarne
- Sony Interactive Entertainment
- PlayStation
- konsole
- PS2
Komentarze czytelników
Lookinowt Generał
Nie znałem tych ciekawostek choć ps2 mam od 2009 roku, jednak ostatnie lata grałem głównie na pc i ps4 więc nie grałem za wiele na ps2 to i tak uważam że to była najlepsza konsola. Brakuje jej tylko hdmi i bezprzewodowych padów wtedy pewnie grałbym częściej. No ale taka była wtedy technologia i trzeba się cieszyć z takiego ps2 jaki jest.
zanonimizowany1371706 Generał
Ze mna od nowosci. Pierwsze modele, a jako, ze trojka jest w pelni wstecznie kompatybilna to dwojka robi za eksponat. Poza tym naped czasami szwankowal, mialem wymienic, nawet kupilem zamiennik, ale nigdy mi sie nie chcialo za to zabierac. Trojka od 2006 dziala bez problemow, szczesliwie ylod mnie ominal. Wyciagam tylko kiedy chce w cos zagrac, a ostatnie lata raczej spedza w pudle wiec jak widac ladnie mi sie uchowala. Mam jeszcze dwojke slimke, tez pierwszy model bez wbudowanego zasilacza i ona akurat ma stale miejsce pod tv, bo malo go zajmuje. Lubie wracac do retro choc czasami okazuje sie to bolesnym przezyciem, tak jak wspomniany przez Ciebie chocby mgs4 w filmowych 20fpsach.
WolfDale Legend

Aby polepszyć komfort gry, szczególnie na PS2 zalecam Network Adapter plus twardy dysk. W przypadku PS3 warto zastanowić się nad SSD, bo teraz już kosztują grosze a przy niektórych tytułach jest spora poprawa. Min. takie Gran Turismo 6 bardzo dużo zyskuje czy Metal Gear Solid 4.
PS zazdroszczę, bardzo ładne modele. Z Twojej kolekcji od nowości czy z drugiej ręki?
zanonimizowany1371706 Generał
To wez mi przerob ktoras tak zeby w koncu gry zaczely na nich dobrze dzialac ->
Ale jak uszkodzisz, albo nawet zarysujesz to bede bil!
WolfDale Legend

Xbox to bardzo ciekawa konsola, ale poza wysoką mocą i najbardziej rozbudowanymi możliwościami sieciowymi czy dyskiem do danych to nic nadzwyczajnego nie oferowała. Oczywiście nie mam na myśli gier, bo biblioteka była świetna. Sam też posiadałem kilka egzemplarzy, niektóre modyfikowałem min. zwiększając ram który można przylutować. Ale po pierwsze specyfikacja to modyfikowany pecet, nic autorskiego w przeciwieństwie do PS2 i dlatego można sobie pozwolić na takie zmiany. A ja miałem na myśli fabryczne urządzenie, Sony w modelu FAT zaoferowało zestaw który zamieniał konsolę w PC. Kabel VGA, dysk, karta sieciowa, klawiatura, mysz i linux. Byłem tym szczęściarzem że posiadałem taki zestaw i wielu kumpli posiadacze min. Xbox przecierali oczy ze zdumienia. Modyfikacjami można wiele osiągnąć, ale dużo ciekawsze jest to na co pozwolono fabrycznie i ile ciekawych zmian sprzęt przeszedł również od strony producenta.
Więc nadal uważam że pod względem możliwości PS2 i pierwsze PS3 to najlepsze sprzęty w historii konsol.
Natomiast Xbox to najlepszy sprzęt w historii konsol pod względem modyfikacji sprzętowych, ale trzeba pamiętać że to po prostu zmodyfikowany PC z Pentiumem i GeForcem.