Jason Schreier donosi na łamach Bloomberga, że firma Electronic Arts skasowała produkcję, nad którą pracowali deweloperzy ze studia EA Motive. Tytuł powstawał przez pięć lat i miał być przygodową grą akcji na modłę cyklu Assassin’s Creed.
Bartosz Świątek
W SKRÓCIE:
Serwis Bloomberg donosi, że koncern Electronic Arts skasował po pięciu latach pracy projekt Gaia, za który odpowiadał zespół w Montrealu (studio EA Motive). Miała to być produkcja przypominająca w założeniach znany cykl przygodowych gier akcji Ubisoftu – Assassin’s Creed (obecnie serii tej bliżej do RPG).
Tytuł nigdy nie został oficjalnie zapowiedziany, ale pojawił się w kilku wypowiedziach medialnych wysoko postawionych pracowników Electronic Arts, takich jak Patrick Söderlund (wówczas był szefem studiów wewnętrznych firmy, obecnie już w niej nie pracuje) czy Blake Jorgensen (główny dyrektor finansowy EA). Nad projektem początkowo pracowała współtwórczyni serii Assassin’s Creed – Jade Raymond – ale w 2018 roku producentka odeszła z firmy, by trafić do Google.
Warto przypomnieć, że tytuł tworzony przez EA Motive pojawił się na chwilę na zeszłorocznej prezentacji EA Play Live, w czasie której został określony mianem „wysoce ambitnej, innowacyjnej nowej gry, która oddaje moc oraz kreatywność w ręce gracza i byłaby niemożliwa bez next-genowej technologii”. Zobaczyliśmy wówczas kilka ujęć z (bardzo) wczesnej wersji tej produkcji.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
9