futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 20 kwietnia 2020, 11:49

autor: Mateusz Popielak

Dysk SSD w PS5 zachwyca współtwórcę Halo

Rozwiązania techniczne PS5 zachwycają kolejnych twórców gier kojarzonych z platformami sprzętowymi innych producentów. Współtwórca Halo uważa dysk SSD w nowej konsoli za „ogromną zmianę”.

Dysk SSD w PS5 zachwyca współtwórcę Halo - ilustracja #1
Nie wiemy jeszcze wszystkiego o nadchodzącej konsoli Sony.

Konsola 9. generacji firmy Sony wzbudza wiele emocji. Całość podsyca mała ilość informacji, jakie przekazali do tej pory twórcy. Mimo to, udało im się sprowokować wiele dyskusji, z których nie wynika zbyt wiele. Przykładem tego, jest rozmowa z współtwórcą serii Halo. Portal VGC przeprowadził wywiad z Marcusem Lehto - byłym dyrektorem artystycznym firmy Bungie, która ma na swoim koncie tytuły takie jak Halo 3 czy Destiny. W rozmowie został poruszony temat PlayStation 5. Lehto wydawał się być pod wrażeniem dysku, który przedstawiło Sony. Uznał, że SSD o takich parametrach może być powodem ogromnych zmian.

Otworzy to drzwi dla o wiele większej zawartości, która może być transmitowana znacznie szybciej. Gracze nie będą musieli czekać na ekranach ładowania, a my nie będziemy zmuszeni do ukrywania loadingów za cinematicami, czy innymi tego typu rzeczami.

Dysk w nowej konsoli Sony ma być dwukrotnie szybszy od tego, który będzie oferował Xbox Series X. Lehto jako dyrektor artystyczny był odpowiedzialny za duże obszary w grach z serii Halo i opowiedział o problemach z projektowaniem takich miejsc, szczególnie na starszych platformach.

Jestem tym naprawdę podekscytowany, ponieważ jest to jedna z rzeczy, które są teraz dla nas szczególnie trudne: radzenie sobie ze starymi platformami. Te platformy istnieją od jakichś, nie wiem, siedmiu lat? Rozwój na nich jest jak rozwój maszyn w erze kamienia łupanego.

W trakcie prezentacji PS5 Mark Cerny poruszył temat ukrywania loadingów w grach. Stwierdził on, że nowe rozwiązanie Sony da graczom wolność i nie będą oni zmuszeni do obserwowanie dziwnych zabiegów tuszowania faktu, że gra jeszcze się wczytuje. Współtwórca serii Halo zgodził się całkowicie. Zauważył on, że drugą naturą projektantów środowiska w grach jest kreowanie granic.

Myślę, że jedną z korzyści płynących z tak długiego stażu w branży gier jest ta druga natura polegająca na budowaniu środowiska z pewnymi ograniczeniami, rozumienia limitów pamięci, wyznaczania granic odległości, przesady z cieniowaniem... To jest po prostu druga natura.

Dysk SSD to jednak nie wszystko, o czym wspominaliśmy Wam w zeszłym miesiącu. Czy Sony podoła zadaniu i konsola będzie tak wydajna, jak zapowiadano? Pozostaje nam jedynie czekać i wypatrywać wywiadów, w których rozwinięte zostaną znane już kwestie. Może dowiemy się czegoś więcej.

  1. PlayStation - strona główna;